امام جمعه تبریز:

مساجد باید رونق گذشته را باز یابند

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت مساجد باید رونق دهه‌های قبلی و نقش محوری خود در زندگی مردم را باز یابند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مساجد باید رونق گذشته را باز یابند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ، گفت: در حال حاضر در کشور و استان آذربایجان شرقی هیچ کمبودی از لحاظ تعداد مساجد نداریم بلکه آنچه که باید امروز به دنبال آن بود، رونق گیری دوباره مساجد در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

او با اشاره به ضرورت توجه و داشتن برنامه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، گفت: ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمنان نیازمند یک حرکت جهادی است که در این مسیر باید تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های فرهنگی وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تلاش‌ها، ایثار و فداکاری مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته جای تقدیر و تشکر دارد و امروز لزوم فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار بیش از پیش احساس می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید به سمت کار‌های فرهنگی اثرگذار حرکت کنیم، گفت: در شرایط کنونی تبلیغات سنتی دینی جوابگوی جامعه نیست و باید به سمت تبلیغات به روز، مدرن و استفاده از ابزار‌های مختلف برای نوآوری حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امروز فضای مجازی هم یک تهدید و هم یک فرصت به شمار می‌رود و ما باید تلاش کنیم تا تهدید‌های موجود در این فضای وسیع را به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید از فرصت و امکان عظیم هیات‌های عزاداری غافل نشویم چرا که این هیات‌ها یک فرصت بزرگ برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی به شمار می‌روند.

او بهره مندی از هنرمندان و شعرا در مناسبت‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شعرا با اشعار حماسی خود می‌توانند در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و در کنار آن تولید و انتشار فیلم‌های کوتاه همراه با توضیحات لازم کارشناسان مذهبی نیز می‌تواند در جذب مخاطب و استفاده از ابزار هنر اثرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار