حسینی تاکید کرد

قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی‌های راهبران آموزشی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اولین میز گفتگوی تخصصی در سال ۱۴۰۰ که با حضور فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی‌های مدیرانی است که به راهبران آموزشی ارتقا یافته اند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
قدرت حل مسأله و قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی از ویژگی‌های راهبران آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که به صورت همزمان از شبکه شاد نیز پخش می‌شد، با بیان اینکه بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین مدیران مدارس و مدیران حوزه های اداری باید از سطح مدیریت صرف اداری به رهبری آموزشی ارتقا پیدا کنند اظهار کرد: رهبر آموزشی در مدیریت از اقتدار و نفوذ خود به جای قدرت استفاده می کند و یکی از شاخص های مدیریتی در آموزش و پرورش مقبولیت در بین معلمین است.
وی افزود: رهبر آموزشی، می تواند آموزشگاه را به کانون تربیتی و فرهنگی محله تبدیل کند تا مدرسه بتواند در محله و جامعه اثر گذار باشد.

وی گفت: رهبر آموزشی قدرت اصلاح ادراکات افراد جامعه را دارد و مخاطبین ادراک مثبتی از این رهبر آموزشی دارند.
حسینی تصریح کرد: رهبر آموزشی به جای فرد محور بودن بر مشارکت تاکید دارد و در امور و فعالیت های خود نوآوری نیز دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه اگر مدیری به رهبری آموزشی برسد دو قدرت و ویژگی را پیدا می کند، اظهار کرد: رهبر آموزشی، قدرت حل مسأله پیدا میکند و می تواند مسائل را از روی میز بردارد و همچنین قدرت حرکت به سمت اهداف ترسیمی را پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش استثنایی با رویکرد بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی، کمیته بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی راه اندازی شده است و تاکنون سه مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی در کشور راه اندازی شده است.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین و اجرایی کردن این سند بسته های تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است اظهار کرد: سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی تدوین و اجرایی شد و در سال ۱۴۰۰ نیز چهار بسته تحولی جدید تدوین شده است. نوآورانه بودن، قابلیت تحقق در کوتاه مدت، سنجش‌پذیر بودن، جلب مشارکت همه ذینفعان و شوق انگیز بودن از ویژگی های بسته های تحولی تدوینی است.

حسینی در پایان گفت: بررسی افزایش گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، احیای امتیازات پرسنل و پرورش استثنایی و اضافه کردن پرسنل توانبخشی به گروه معلمان از جمله فعالیت های در دست پیگری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار