معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

ضرورت افزایش سهم آذربایجان شرقی ازمبادلات تجاری با کشورهای همسایه

تبریز(پانا) - معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش محوری تبریز در توسعه مناسبات ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر اهتمام جدی برای افزایش مبادلات تجاری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش سهم آذربایجان شرقی ازمبادلات تجاری با کشورهای همسایه

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در دیدار با رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو و ایروان، گفت: توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه همواره یکی از اولویت‌های اساسی استان بوده است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری ایران در تمامی معادلات منطقه‌ای، اظهار کرد: توسعه همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه شمالی، ضروری است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع، زمینه برای حضور کشورهای رقیب و شاید دشمن در این کشورها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به موضع ایران در مناقشه قره‌باغ در مخالفت با درگیری و اشغالگری، گفت: در جلسات متعدد اعلام کرده‌ایم که آماده حمایت و مشارکت همه‌جانبه در بازسازی اراضی آزادشده قره‌باغ و تشویق شرکت‌های استان برای فعالیت در این زمینه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب استاندار به عنوان رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: افزایش حجم تجارت با این کشور، باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت شرکت‌های فنی مهندسی، خدماتی و سایر شرکت‌ها در بازسازی قره‌باغ استفاده شود.

جهانگیری افزود: توانمندی‌های استان در ۱۳ بخش برای حضور در مأموریت بازسازی قره‌باغ، شناسایی و تدوین شده و نمایندگان شرکت‌های فعال در هر یک از بخش‌های فوق در آذربایجان حضور می‌یابند.

وی همچنین بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با کشور ارمنستان تاکید کرد و گفت: این کشور تنها راه ارتباطی و ورود ایران به بازار اوراسیا است و به دلیل داشتن مرز مشترک با این کشور می‌تواند نقش مهمی در افزایش حضور قدرتمند ایران در بازارهای جهانی داشته باشد.

در این جلسه مهدی بابایی و اکبر قداری، رایزنان جدید بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و ارمنستان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای توسعه همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار