مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد:

ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی آغاز شد

کرج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی از روز گذشته آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی آغاز شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی با اعلام این خبر گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی دبیرستان های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه برای سال تحصیلی 1401 - 1400رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 1400/4/18 به صورت هم زمان در سراسر کشور برگزار می گردد . دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی پایه دهم می توانند بر­ای ثبت نام از روز شنبه 1400/1/21تا روز سه شنبه 1400/1/31از طریق سامانه ثبت نامی به نشانیhttp://azmoon.albmedu.ir مراجعه نمایند.

وی در ادامه اشاره کرد : تمامی فرایند ثبت نام در سامانه توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت. تمامی دانش آموزانی که در سال تحصیلی 1401- 1400 در پایه نهم مشغول به تحصیل می باشند مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

قاسمی خاطرنشان ساخت: لازم به ذکر است شرط پذیرش در مدارس نمونه دو لتی کسب حداقل معدل کتبی « 17» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم سال تحصیلی می باشد و پذیرش نهائی دانش آموزان در مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی در رشته های (ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آئین نامه هدایت تحصیلی در خرداد ماه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: انتقال دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه حتی در صورت دارا بودن امتیاز کف قبولی و ظرفیت پذیرش در مدرسه مقصد در همان شهرستان در سال اول قبولی ممنوع می باشد.

گفتنی است داوطلبانی که زمان ثبت نام اطلاعات مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگری (صرفا فرزندان ایثارگران) را تکمیل نموده اند، پس از قبولی از طریق سامانه بنیاد شهید اطلاعات بارگذاری شده بررسی می شود ودر صورت مغایرت، قبولی آن ها لغو می شود. مطابق با تبصره یک ماده 11 دستور العمل اجرایی مدارس نمونه دولتی پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی دبیرستان های دوره دوم متوسطه در رشته های نظری بر اساس میانگین امتیازات کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی (50 درصد امتیاز کل آزمون ورودی و 50 درصد معدل کتبی ارزشیابی نوبت دوم پایه نهم ) خواهد بود.

قاسمی با بیان اینکه داوطلبان باید پس از ورود به سامانه ثبت نام نمون برگ تقاضانامه را تکمیل نمایند گفت: هر داوطلب صرفا می تواند یک رشته تحصیلی از شاخه نظری ( علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، ادبیات و علوم انسانی ) را انتخاب نمایند لازم به ذکر است پس از انتحاب رشته مورد تقاضا در برگه ثبت نام امکان تغییر به سایر رشته ها میسر نمی باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسه آزمون سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانهazmoon.albmedu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد یادآور شد: هزینه ثبت نام در آزمون ورودی 300000 ریال ( سی هزار تومان) می باشد که صرفا از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام قابل پرداخت می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار