انتقاد محسن هاشمی به تصمیم ستاد ملی کرونا در محدود نکردن سفرهای نوروزی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران اگر ستاد ملی کرونا، اقتدار و سرعت تصمیم‌گیری بیشتری در محدود کردن سفرهای نوروزی انجام می‌داد، امروز و در ابتدای سال کاری که زمان برنامه‌ریزی، اخذ مجوزهای قانونی و فعالیت‌های اداری و صنعتی است، در کسب وکارها اختلال و تعطیلی ایجاد نمی‌شد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد محسن هاشمی به تصمیم ستاد ملی کرونا در محدود نکردن سفرهای نوروزی

محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به پیک چهارم کرونا اظهار کرد: در هفته اخیر با ورود به پیک چهارم کرونا شهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و قربانیان کرونا هستیم. شاید اگر ستاد ملی کرونا، اقتدار و سرعت تصمیم‌گیری بیشتری در محدود کردن سفرهای نوروزی انجام می‌داد، امروز و در ابتدای سال کاری که زمان برنامه‌ریزی، اخذ مجوزهای قانونی و فعالیت‌های اداری و صنعتی است، شاهد ایجاد اختلال و تعطیلی در کسب وکارها نمی‌شدیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: تصمیم‌گیری سریع، صحیح و قاطع یکی از مهمترین الزمات شکل‌گیری تولید و فعالیت‌های سازنده در کشور است و نباید در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، شاهد مانع زایی بر سر راه تولید و کسب و کار، به‌دلیل نبود تصمیم‌گیری به‌موقع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

هاشمی ادامه داد: نوسان و تزلزل مسئولان مربوطه در موضع‌گیری و دادن وعده‌های بدون پشتوانه در مورد واکسیناسیون که هیچ یک تاکنون عملی نشده است، از مشکلات دیگری است که باعث می‌شود اعتماد افکار عمومی به سخنان مسئولان وزارت بهداشت سست شود، نباید مسئول سلامت کشور، یک روز در قامت موفق‌ترین کشور در مهار کرونا و چندی بعد به‌عنوان فردی مایوس اظهار نظر کند و برنامه‌هایی را اعلام کند که مشخص است به‌دلیل تحریم و سایر مشکلات اجرایی نیست.

وی گفت: افراط و تفریط در اظهارنظرهای رسمی، موجب می‌شود تا افکار عمومی به بازار شایعات و اخبار غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی رو بیاورد و نسبت به تنظیم رفتار خود در جامعه از نرفتن به سفر تا کاهش تردد و خودداری از حضور در اجتماعات خانوادگی و دوستانه، سستی به خرج دهد. طی 15 ماه سپری شده از ورود پاندمی کرونا به کشور، هر زمان که از سوی مسئولان شاهد اقتدار، تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع بوده‌ایم، مردم با همراهی با تصمیمات، شیب این بیماری را در کشور منفی کرده‌اند و هرزمان که شاهد تزلزل، تردد و سخنان توخالی بودیم با سردرگم شدن جامعه، شیب بیماری افزایش یافته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ازدحام در حمل و نقل عمومی نیز گفت: همچنین با توجه به نقش موثر ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی در تشدید بیماری کرونا، از دولت می‌خواهیم در کنار توجه تبلیغاتی به حمل ونقل عمومی تهران، گره کور شده تامین اتوبوس و واگن را باز کند و با تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی را در تامین اعتبار تولید ناوگان حمل ونقل عمومی تهران برطرف کند. با توجه به اعلام 80 درصد تولید داخل بودن قطاری ملی، طبیعی است که امکان استفاده از اعتبار اسنادی ارزی برای تولید وجود ندارد و بایست دستور شفاهی رئیس جمهوری در مراسم رونمایی به‌سرعت اجرا شود تا بودجه تولید این قطار تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار