ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا

مربی ایرانی همیشه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؛ باید جایگاه مربیان ایرانی حفظ شود

مفاد قرارداد آلکنو با فدراسیون والیبال مهم است/ اگر من بودم بدون قرارداد به اردوی تیم ملی نمی‌رفتم

تهران (پانا) - کارشناس والیبال ایران معتقد است بحث بی‌مهری کردن به مربی‌های ایرانی در تاریخ ورزش ایران همیشه وجود داشته است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مربی ایرانی همیشه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؛ باید جایگاه مربیان ایرانی حفظ شود

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا درباره حضور مربیان ایرانی روی نیمکت تیم ملی کنار آلکنو ‌گفت: « انتخاب آلکنو به عنوان یکی از مربیان بادانش والیبال برای تیم ملی تصمیم بسیار خوب فدراسیون بود، معمولا همه مربیان خارجی با خود مربی می‌آورند و آلکنو هم این کار را می‌کند و با توتولو‌ به ایران می‌آید، فدراسیون به دلیل ناآشنایی مربی خارجی انتخاب مربی به عنوان دستیار در کنار آلکنو را خود برعهده گرفت که موضوع طبیعی است اما یکی از مسائل بااهمیت بحث احترام به مربیان ایرانی است.»

وی ادامه داد:« متاسفانه این موضوع در ورزش ما اصلا جا نیفتاده است و مربیان ایرانی همیشه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، به طور مثال با مربیان خارجی قرارداد بسته می‌شود اما با مربیان ایرانی خیر، یا در صورت پیروزی و کسب عنوان قهرمانی پاداشی که برای مربی ایرانی در نظر گرفته می‌شود چند سال طول می‌کشد که به دستش برسد.»

شهنازی بیان کرد: « بنابراین این بی‌مهری‌ها در طول تاریخ ورزش ایران نسبت به مربیان ایرانی بوده و ادامه هم خواهد داشت، البته مقصر این بی‌مهری‌ها فدراسیون والیبال یا شخص داورزنی نیست، بلکه در طول تاریخ ورزش ایران چنین مسائلی وجود داشته است. بعد از ولاسکو مربیان والیبال به لحاظ دانش رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند، آن‌ها سرمایه‌های والیبال محسوب می‌شوند بنابراین باید مورد احترام قرار بگیرند. اگر به داشته‌های خودمان احترام نگذاریم قطعا دیگران هم برای آن ارزش قائل نمی‌شوند. من در مورد دلایل کناره‌گیری سعید رضایی و رحمان محمدی‌راد چیزی نمی‌دانم اما فکر می‌کنم آنها به خودشان احترام گذاشتند چرا که قرار بود بعد از آمدن آلکنو سرمربی تیم مربیان را انتخاب کند. »

سرمربی سایپا ادامه داد: « البته قصد بی احترامی به مربیانی که در اردو هستند را ندارم، اما اعتقاد دارم کار باید براساس اصول پیش برود و قطعا اگر من بودم به هیچ عنوان بدون قرارداد در اردوی تیم ملی حاضر نمی‌شدم. »

وی در مورد حضور مترجم روس روی نیمکت تیم ملی و‌کاهش سهمیه مربیان ایرانی اظهار کرد: « مفاد قرارداد آلکنو خیلی مهم است، به هر حال او سرمربی است و باید طبق نظر و دیدگاه او جلو بروند. تنها کسی که در تمامی این سال‌ها دستیاران ایرانی خود را انتخاب کرد، ولاسکو بود، در مورد آلکنو فدراسیون مربی معرفی کرده تا آلکنو انتخاب کند، بنابراین نظر و توافق‌های او با فدراسیون در قراردادش بسیار مهم است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار