نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در گرو تشدید پروتکل‌های بهداشتی است

زاهدان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در سیستان ‌و بلوچستان گفت اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیازمند تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل تعداد شرکت‌کنندگان است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در گرو تشدید پروتکل‌های بهداشتی است

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در آستانه ماه پر خیر و برکت رمضان باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه مراسم این ایام بکار گیریم، چرا که ماه رمضان فرصتی نیست که همواره در اختیار باشد و تنها یک بار در سال چنین توفیقی حاصل می‌شود.
وی افزود: اجرای برنامه‌های ماه رمضان نیازمند تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل جمعیت بوده و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تمامی برنامه‌های سال‌های گذشته در ماه رمضان امسال نیز به اجرا در آید.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم هماهنگی و اجرای برنامه‌ها در سطح استان بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان نباید تنها به زاهدان معطوف شود بلکه نیاز است تا در این جهت با ائمه جماعات و هیات امنای مساجد نشست‌های هماهنگی برگزار شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خاطرنشان کرد: برگزاری نمازهای جماعت، تقویت محافل قرآنی، رقابت‌های مذهبی مجازی، مناجات‌خوانی، تلاوت و جزءخوانی مجلسی قرآن توسط قاریان شیعه و اهل سنت از جمله برنامه‌های قابل اجرا در ماه مهمانی خداست که برخی از این برنامه‌ها می‌تواند در طول سال نیز تداوم داشته باشد.
آیت‌الله محامی با بیان اینکه تفسیر قرآن و بیان نکات در مراسم قرآنی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تنها به قرائت این کتاب آسمانی اکتفا نشود تصریح کرد: انتخاب برنامه‌ها توسط مساجد متناسب با نیاز منطقه آن هم با زمانبندی‌های مختلف به روشن ماندن چراغ مساجد در ماه مبارک رمضان کمک خواهد کرد.
وی پخش زنده مراسم محوری جزءخوانی قرآن کریم در مسجد جامع توسط صداوسیما و همچنین تهیه و پخش دیگر مراسم جزء خوانی قرآن از دیگر مساجد را خواستار و انتخاب چند مسجد در نقاط مختلف شهر و برگزاری برنامه‌های مختلف در این مساجد را ضروری دانست و ادامه داد: دعوت از سخنرانان برای سخنرانی در مساجد آن هم با موضوعات مختلف و زمانبندی‌های مشخص از جمله مواردی است که می‌تواند با استقبال مردم روبرو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار