حسینی خبر داد

تدوین آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس استثنایی

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولین جلسه پیگیری مطالبات و مشکلات آموزش و پرورش  استثنایی کشور  در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تدوین آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با بیان اهداف تشکیل کمیته پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه استثنایی گفت: هدف از تشکیل این کمیته پیگیری نظامند، موثر و مستمر مسائل و مشکلات اساسی آموزش و پرورش استثنایی در حوزه های اداری، مالی، نیروی انسانی و ساختار اداری است و اساسی ترین مشکلات و مطالبات سازمان با رویکرد حل مسئله تا حصول نتیجه نهایی رصد و پیگیری خواهد شد.وی افزود: مسائل مربوط به سنوات ارفاقی، مشکل ۵ هزار همکاری که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و نیز مشکلات تغییر صندوق از جمله مواردی است که نیازمند برگزاری نشست با دکتر نوبخت و معاونین ایشان جهت حل و فصل نهایی است. معاون وزیر یکی از مشکلات را پرداخت ضریب ۱.۲ به همکاران استثنایی دانست و گفت: حل این مشکل نیازمند دویست میلیارد تومان اعتبار است که تقربیا اعتبار آن از سوی وزارت تامین شده است و به استان ها ابلاغ شده است.

وی گفت: برخی استان ها از این اعتبار در قالب سنوات ارفاقی استفاده کرده اند که باید هرچه سریع تر از طریق وزارت رفع مشکل شود.

حسینی یکی از موضوعات مهم را احیا ساختار اداری سازمان استثنایی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۹ دانست و گفت: بر اساس مصوبه شوراهای اداری و قانون تجمیع با تبدیل ادارات کل استان ها به سازمان و اجرای قانون تجمیع بسیاری از ظرفیت های اداری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان ها با محدودیت مواجهه شد.

وی افزود: در حال حاضر ادارات کل از حالت سازمان خارج و به عنوان اداره کل فعالیت می‌کنند و طبق استعلام انجام شده از مجلس شورای اسلامی و اداره کل قوانین باید سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر اساس ظرفیت های مصوب مجلس در سال ۱۳۶۹ فعالیت های خود را استمرار بخشد.

وی گفت: در همین راستا و با اجرای قانون جامع خدمات کشوری بسیاری از امتیازات پرسنل استثنایی از بین رفت که با پیگیری انجام شده، خوشبختانه استثنا شدن پرسنل استثنایی هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.

حسینی در ادامه گفت: آئین نامه درجه بندی ضوابط مدارس بسیاری از مشکلات و کمبود ها و استاندارد های نیروی انسانی در این سازمان را مرتفع می کند و خوشبختانه مراحل تدوین نهایی خود را طی می‌کند و در صورت تاکید سازمان امور اداری و استخدامی اجرایی خواهد شد. پیگیری مستمر این موضوع نیز تا حصول نتیجه در دستور کار سازمان قرار دارد.

معاون وزیر با اشاره به مشکلات سامانه سیدا گفت: این مشکل باید به شکل جدی مورد پیگیری قرار گیرد و در این خصوص با مرکز فناوری اطلاعات وزارت و شرکت پژوهش هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: صدور گواهی تحصیلی دانش آموزان استثنایی از جمله مواردی است که با مشکل رو به رو شده است و این موضوع نیازمند پیگیری از طریق مرکز سنجش وزارت، شرکت امین و مرکز فناوری اطلاعات است.

حسینی گفت: مشکل بخشی از نیرو های حوزه استثنایی خصوصا همکاران حوزه توان بخشی و قرار گرفتن آنان در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان برای بهره مندی از مزایای مربوطه از جمله رتبه بندی معلمان نیز باید تا حصول نتیجه از طریق مبادی زیربط مورد پیگیری قرار گیرد. تفویض اختیار در دو قلمرو صدور ابلاغ ها و استقرار نمایندگی ذیحسابی در ادارات استانی به صورت پایلوت در ادارات استان تهران و قزوین در حال انجام است که فراگیر سازی آن حداکثر تا دو ماه آینده باید به شکل جدی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار