محمدی خبر داد

استفاده از ظرفیت وزارت ارشاد برای تأسیس و راه اندازی ۶۴ دارالقرآن

تهران (پانا) - سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد برای تأسیس و راه اندازی ۶۴ دارالقرآن در پردیس‌ها را از اولویت‌های سال جدید دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۵۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت وزارت ارشاد برای تأسیس و راه اندازی ۶۴ دارالقرآن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در اولین اجلاس مدیران استانی و روسای پردیس ها و مراکز در سال جدید ضمن تبریک سال جدید که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامیده شد، از تلاش مدیران استانی پردیس ها و مراکز بابت فعالیت‌های ارزنده در حوزه فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد و گفت: پیرو تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش و ریاست محترم دانشگاه، افزایش کیفیت فعالیت‌ها ضمن حفظ کمیت، از برنامه های راهبردی این معاونت است.

محمدی گفت: تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب با مشارکت ۱۰۰ درصدی دانشجو معلمان، همکاران و اساتید است. یکی از موفقیت های حوزه فرهنگی در سال قبل این بود که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با پوشش ۲۰ الی ۳۰ درصدی به سوی پوشش ۷۰ الی ۸۰ درصدی رسید این موفقیت بزرگ بدلیل خلاقیت های همکاران این حوزه در سطح صف و ستاد بود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی را یک فرصت طلایی برای انجام برنامه های فرهنگی بر شمرد که باید به پوشش ۱۰۰ درصدی دانشجویان برسد و افزود: یکی از راهکارهای دستیابی به این مهم استفاده از ظرفیت های بیرونی و درونی دانشگاه است، سه دستگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ( آموزش بیش از ۸۰ درصد دانشجو معلمان به کمک های اولیه و امداد و نجات ) و سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش مهارت های مرتبط با کار معلمی در سال جاری و مهارت هایی که در فضای مجازی قابل اجراست عملیاتی خواهد شد و همچنین استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد (تفاهم نامه جهت تأسیس و راه اندازی ۶۴ دارالقرآن در پردیس ها ) از دیگر اولویت های سال جدید است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه گفت: بر اساس دستور ریاست محترم دانشگاه مبنی بر ارتباط با صف به تشکیل مناطق پنجگانه و به لحاظ توجه به خرده فرهنگ هایی که در کشور وجود دارد توجه ویژه خواهیم داشت. در این مناطق بر اساس اصل همجواری در قالب شورای مناطق به صورت حضوری و غیر حضوری فعالیت خواهیم کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی از مدیران استانی پردیس ها و مراکز خواست با ایجاد انگیزه از خروج برخی از نیروهای کیفی حوزه فرهنگی و اجتماعی به دلیل تغییرات ایجاد شده در ساختار جلوگیری نموده و با شناسایی دانشجو معلمان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به جذب انان در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اهتمام کنند.

وی با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و زمان انتخابات ریاست جمهوری از تدوین دستورالعمل یاد کرد و گفت: برنامه های فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان و دستورالعمل فعالیت های انتخاباتی با هماهنگی حراست دانشگاه و دفتر نهاد مقام معظم رهبری آماده و در روز های آینده ابلاغ خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه در ادامه به کسب برخی موفقیت های به دست آمده در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشاره نمود و از همکاران جهت حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آورد.

در ادامه محمدی ارسال کارپوشه فرهنگی جهت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پس از تصویب این کار پوشه در کنار کارنامه آموزشی دانشجو معلمان کارنامه فرهنگی هم خواهند داشت.

در پایان عضو هیئت رئیسه دانشگاه گفت: جهت حضور حداکثری خود و دانشجو معلمان در انتخابات برنامه ریزی نموده و مرجع تایید سخنرانان در مناظرات و سخنرانی های انتخاباتی شورای فرهنگی استان‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار