رئیس جوان سنگ بنای حاشیه را قرار داد

از چلوکبابی تا نیمکت تیم ملی؛ در فوتبال ایران قحط الرجال است؟

قاسم‌پور: انتخاب‌های عجیب و غریب برای فوتبال ایران امری طبیعی است

تهران (پانا) - دایره انتخاب‌های عجیب شهاب‌الدین عزیزی خادم برای فدراسیون فوتبال ایران ادامه دارد و او در همین ماه‌های ابتدای ریاست سنگ‌بنای حاشیه و سرناسازگاری زدن با فوتبال‌ها را قرار داده تا نشان دهد شایسته‌ساری او در فوتبال شوخی بوده است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
از چلوکبابی تا نیمکت تیم ملی؛ در فوتبال ایران قحط الرجال است؟

دهم اسفندماه وقتی شهاب عزیزی خادم در رقابت با سایر رقبای خود در انتخابات فدراسیون فوتبال پیروز شد، اعلام کرد به دنبال شایسته‌سالاری و استفاده از تجربه و دانش نخبگان فوتبالی از جمله علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و دیگر بزرگان فوتبال ایران است. او با شعار شایسته‌سالاری پا به عرصه فوتبال ایران گذاشت تا فدراسیون فوتبال پس از یک سال نابه‌سامانی احیا شود اما در حالی که از عمر ریاست فدراسیون عزیزی خادم کمتر از دو ماه گذشته، در این مدت انتصاب‌های عجیب و غریب او اهالی فوتبال را شوکه کرد.

از انتخاب حمیدرضا مهرعلی به عنوان سرپرست نایب رییس اول تا محمود رضا رضایی مدیر رسانه‌ای تیم ملی و آخرین اتفاق هم انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی است. انتصابی که اهالی فوتبال را نه تنها شوکه کرده است که آیا در فوتبال قحط ‌الرجال آمده است که این انتخاب برای تیم ملی صورت می‌گیرد؟ انتخابی بلکه باعث شد مدیر جدید روابط عمومی فدراسیون فوتبال که توسط خود عزیزی خادم به این سمت رسیده بود و سخنگوی فدراسیون هم بود، در اعتراض به این انتصابات عجیب از سمت خود استعفا دهد.

در همین راستا ابراهیم قاسم‌پور در واکنش به انتصاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی گفته است: این انتصاب‌های عجیب و غریب در فوتبال ایران امری طبیعی است چرا که افراد براساس شایستگی و توانایی‌های خود انتخاب نمی‌شوند و بحث وابستگی به میان است که این افراد پست می‌گیرند. البته این مسائل در گذشته هم مطرح بوده است، وقتی اهالی فوتبال به این رشته دهن کجی می‌کنند و در مجمع فدراسیون فرد فوتبالی را کنار می‌زنند و به او رای نمی‌دهند، پیش‌بینی این اتفاقات طبیعی است. شناختی از خورشیدی ندارم اما سرپرستی تیم ملی فوتبال پست حساس و مهمی است که فرد باید توانایی مدیریت و رهبری آن را داشته باشد و متاسفم که با وجود بزرگان فوتبال چنین انتخاب‌هایی صورت می‌گیرد.

سرپرست محبوب آقای رئیس را بیشتر بشناسید

اگر درباره سابقه فوتبالی مجتبی خورشیدی سوال داشته باشیم، باید گفت او هیچ سابقه درخشانی در بازیکن بودن فوتبال ندارد و هیچگاه بازیکنی حتی درجه دو هم در فوتبال ایران نبوده است. اما در مربیگری خورشیدی هر چند در تیم‌های زیادی مانند استقلال اهواز، آلومینیوم هرمزگان، پاس همدان، پارس جنوبی، شهرداری تبریز، نفت تهران و شهرداری بندرعباس مربیگری کرده است اما هیچ کدام از تیم‌ها در دورانی که او دستیار بوده موفق نبوده‌اند و دوران خوبی را سپری نمی‌کردند؛ البته دو سرمربیگری هم در کارنامه او دیده می‌شود که اولی مربوط به پاس همدان است که با ناکامی مطلق به پایان رسید و دومی هم همین چند روز پیش بود که به عنوان سرمربی ماشین‌سازی تبریز انتخاب شد اما چند ساعت بعد بدون انجام بازی رسمی حضورش در این تیم منتفی شد. به صورت ساده باید گفت مجتبی خورشیدی نه در فوتبال فردی سرشناس بوده و نه در مربیگری به مدارج بالایی رسیده است.

اما درباره سابقه مدیریت فوتبال هم به صورت شاخص چیزی در کارنامه او دیده نشده است، البته خودش مدعی است 18 سال در باشگاه راه آهن مدیریت کرده است اما برای اثبات این ادعا، دیگر باشگاه راه آهن وجود ندارد که بتواند سند این ادعا را پیدا کرد.

در فاز اقتصادی هم او فعالیتی داشته است و پس از ناکامی در عرصه مربیگری، مدتی وارد حوزه غذا شد و با راه‌اندازی چلوکبابی تلاش کرد ناکامی‌های فوتبال را فراموش کند اما در اقتصاد هم موفق نبود و خیلی زود عطای کبابی را به لقایش بخشید و باز هم سراغ فوتبال رفت تا اینکه سرپرست تیم ملی شد؛ سرپرستی که مشخص نیست به عنوان کوچکترین شرایط سرپرستی، چقدر زبان انگلیسی را بلد است. در کنار این مسائل باید اضافه کرد که برخی او را متهم کرده‌اند که ارتباطی با جادوگرهای فوتبال هم دارد؛ موضوعی که باز شدن آن نیاز به ورود مراجع قانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار