بررسی زوایای مختلف نشست های خبری سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضائیه درباره طراح پرسش های خبرنگاران در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی زوایای مختلف نشست های خبری سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه طراح پرسش های خبرنگاران در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه چه کسی است؟ اظهار کرد: در حوزه ما اصلا نمی شود به خبرنگاران سوال داد، سوال با خبرنگار است و پاسخگویی هم با ما، اما در پرونده ها غیر از موضوعات محتوایی و سیاست ها و مواضع چون طبیعتا باید نسبت به آن ها بنده مطلع باشم و اما سوالات مربوط به پرونده ها را اغلب تقاضا کرده ام که اگر درباره پرونده خاصی مثلا فلان شخص یا موضوع یا شرکت چه شد برای اینکه من آمادگی ذهنی داشته باشم باید از قبل به من سوالات را بگویند.

وی درباره اینکه اگر سوالی بپرسند که شما نخواهید به آن پاسخ دهید چکار می کنید؟گفت: اول سعی می کنم که دروغ نگویم و اصل صداقت را رعایت کنم و خیلی شفاف ممکن است بگویم که از پاسخ دادن معذورم یا انشاءالله فرصت دیگر در خدمت خواهم بود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که چقدر می توان قوه قضائیه را نقد کرد؟ گفت: هر چقدر دلشان بخواهد به شرط اینکه انصاف داشته باشند، اما بعد از آن را نه. من در عمرم و تمام سال هایی که مسئولیت داشته ام و به خصوص در این‌ دو سالی که از مسئولیت جدید قوه قضائیه گذشته است از هیچ شخص، نهاد و رسانه ای به خاطر انتقاد، توهین، اهانت و نشر اکاذیب علیه قوه قضائیه شکایت نکرده ام.

سخنگوی قوه قضائیه درباره تفاوت سخنگویی با قضاوت از نگاه سخنگوی قوه قضائیه، گفت: سخنگو، روایتگر است، روایت آنچه در مجموعه ای که او زبان گویای آن است، می گذرد.

وی افزود: سخنگو اعمال و رفتار خودش را پاسخگو نیست، بلکه او بیان کننده زحمات دیگران‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار