انجام بیش از ۲۰۱ هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی

تهران (پانا) -براساس گزارش سازمان اورژانس کشور، از ۲۵ تا ۱۱ فروردین ماه بیش از ۲۰۱ هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۲۰۱ هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی

در طرح «سلامت نوروزی» بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین ۲۰۱ هزار و ۳۹۵ ماموریت‌ از سوی اورژانس انجام شده که ۳۰ هزار و ۶۷۰ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود.

۵۸ درصد حوادث ترافیکی مربوط به معابر شهری، ۳۵ درصد مربوط به معابر برون شهری، شش درصد مربوط به معابر روستایی و یک درصد مربوط به سایر موارد بوده است.

همچنین شمار کل مصدومان حوادث ترافیکی ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر است که۲۳ هزار و ۲۰۶ نفر مرد و ۸۹۰۱ نفر زن بوده‌اند. ۷۱۷۳ نفر در محل درمان شده اند و ۳۳ هزار و ۶۳۴ نفر به مراکز درمانی اعزام شده اند. از میان این مصدومان ۲۶ هزار و ۳۷۵ به صورت زمینی و ۸۶ نفر به صورت هوایی اعزام شده‌اند.

بیشترین ماموریت با ۳۴۰۹ مورد مربوط به تهران و بیشترین مصدوم اعزامی مربوط به استان خراسان رضوی بوده است. از ۲۵ اسفند تا ۱۱ فروردین ، ۹۶۳۰ نفر به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند.

سازمان اورژانس کشور همچنین اعلام کرده کهدر این مدت ۱۷۰هزار و ۷۲۵ ماموریت در خصوص حوادث غیرترافیکی داشت که طی آن به ۱۳۸هزار و ۱۴۶ نفر خدمت رسانی شد که از این تعداد ۷۱ هزار و ۵۳۶ مورد در محل درمان شده‌اند.

سازمان اورژانس کشور گزارش داده است که ۷۶ هزار و ۱۹۵ مصدوم طی این مدت آقا و ۵۶ هزار و ۹۱۴ مصدوم خانم بوده‌اند. بیشترین علت ماموریت‌های غیر ترافیکی اورژانس طی این بازه زمانی نیز بیماری‌های قلبی و تنفسی گزارش شده است.

این سازمان همچنین در خصوص خدمات اورژانس هوایی نیز اعلام کرده است که از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین ۱۲۹ مورد ماموریت اورژانس هوایی انجام که طی آن ۸۶ نفر مصدوم ترافیکی و ۹۳ مصدوم غیر ترافیکی را جا به جا کرده است.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور همچنین طی ۱۶ روز گذشته ۴۲ نفر بر اثر حوادث جوی دچار مصدومیت شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار