٢٥ هزار مسافر فرودگاه امام (ره) در غربالگری کرونا شرکت کردند

تهران (پانا) - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری با بیان اینکه طرح غربالگری نوروزی مسافران فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در برابر ویروس کرونا از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز شده‌است، گفت تاکنون ٢٥ هزار و ٣٨١ نفر از مسافران ورودی به کشور در این طرح شرکت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
٢٥ هزار مسافر فرودگاه امام (ره) در غربالگری کرونا شرکت کردند

به‌گزارش ایرنا، حسین فهیمی اظهار داشت: این طرح بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به جمعیت هلال احمر شهرستان ری محول شده و تا پایان ایام تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شناسایی موارد مشکوک به این ویروس است، افزود: یک تیم پنج نفره هلال احمر با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با استقرار در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) کار پایش، غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا را بر عهده دارند.

فهیمی اضافه کرد: اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان ری، پیش از حضور در فرآیند غربالگری مسافران فرودگاه، ابتدا با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
این مسئول با اشاره به اینکه در طرح غربالگری نوروزی همه مسافرینی که وارد کشور می‌شوند، تست کرونا به صورت تست سریع یا رپید برایشان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که تست شان منفی باشد، به مسیرشان ادامه می‌دهند. در عین حال افرادی که تست شان مثبت می شود، در نقاهتگاه ها و هتل های در نظر گرفته شده نگهداری می شوند تا زمانیکه دانشگاه‌های علوم پزشکی تایید کنند که این افراد می‌توانند از این مراکز خارج شوند.

رییس هلال احمر شهرستان ری با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی نیز در پایگاه های جاده ای وهن آباد، عوارضی تهران ـ قم و پایگاه حسن آباد فشافویه برگزار می شود، تاکید کرد: در این طرح که به صورت ۲۴ ساعته برگزار می شود روزانه ۱۰ نفر از نجاتگران متخصص مرد مشارکت دارند.
فهیمی یادآور شد: همچنین طرح توصیه نکات بهداشتی و توزیع ماسک و بروشور جهت مسافران نوروزی توسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در تعطیلات رسمی نوروز ۱۴۰۰ با حضور روزانه ۱۰ نفر از اعضای خواهر و برادر در محل عوارضی قم ـ تهران برگزار می شود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل استقرار فرودگاه امام خمینی (ره) و قرارگیری در ابتدای مسیر ۱۷ استان جنوبی کشور در تعطیلات نوروزی همواره یکی از مراکز مسافر پذیر استان تهران محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار