افزایش مرگ جوانان درپیک جدید کرونا

تهران (پانا) - رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ با اشاره به افزایش درگیری و مرگ جوانان و کودکان در پیک خوزستان با واریانت جدید ویروس گفت: ویروسی که موجب این اپیدمی شده، وضعیت ثابت و بدون تغییری ندارد و برای بقای خود مرتب در حال تلاش و تکاپو است بنابراین سیاست‌های کنترل و مقابله با اپیدمی و رفتارهای مردم باید تحت تاثیر این رفتارهای ویروس، اصلاح شوند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مرگ جوانان درپیک جدید کرونا

حمید سوری، در خصوص وضعیت پیک گسترده بیماری و گسترش انتشار ویروس جهش‌یافته در خوزستان اظهار کرد: با وجود نگرانی‌های زیاد در سطح کشور و نگرانی وزارت بهداشت در خصوص آتش انتشار این اپیدمی به ویژه با واریانت جدید در سراسر کشور، اما روند اپیدمی در خوزستان تحت مدیریت است و سرعت انتشار، کند شده است.

وی افزود: تلاش‌های انجام‌شده فراتر از از انتظار بوده و داریم نتیجه این تلاش‌ها را می‌بینیم هر چند هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد و این صحبت‌ها، به معنای عادی تلقی کردن وضعیت خوزستان نیست.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ گفت: با توجه به در پیش بودن مناسبت‌هایی در آینده نزدیک مانند عید فطر و مراسم این عید در برخی مناطق غربی استان خوزستان، نباید این ساده‌انگاری تشدید شود.

سوری بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان، بسیج و دیگر نیروهایی که در خدمت سلامت مردم و کنترل اپیدمی هستند، تلاش قابل تحسینی داشته‌اند اما در هیچ جای دنیا کنترل چنین اپیدمی با این شدت و گستردگی تنها از عهده این گروه‌ها برنمی‌آید. کنترل این بیماری، نیازمند مشارکت حداکثری سایر سازمان‌ها و احساس مسئولیت بیشتر مردم به ویژه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی در خصوص روند ابتلای جوانان و کودکان در این پیک بیماری در خوزستان، عنوان کرد: متاسفانه واریانت جدیدی که به ویژه در جنوب و جنوب غرب خوزستان گسترش یافته است، بیشتر سن جوان‌تر را درگیر کرده است و میانگین سنی موارد بستری و فوتی‌های کرونا کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ ادامه داد: این مساله به این معنی است که ویروسی که موجب این اپیدمی شده، وضعیت ثابت و بدون تغییری ندارد و برای بقای خود مرتب در حال تلاش و تکاپو است بنابراین سیاست‌های کنترل و مقابله با اپیدمی و رفتارهای مردم باید تحت تاثیر این رفتارهای ویروس، اصلاح شوند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها به نظر می‌رسد رعایت پروتکل‌های پیشگیری از ابتلا، به ویژه در جوان‌ترها کمرنگ است؛ این افراد دچار خوش‌باوری کاذب هستند و فکر می‌کنند جوانان مبتلا نمی‌شوند و قوی هستند و ویروس از عهده آن‌ها برنمی آید در حالی که اینگونه نیست و باید سری به بیمارستان‌ها بزنند تا وضعیت ابتلای جوانان را مشاهده کنند.

سوری در خصوص تاثیر واکسیناسیون علیه کرونا در کاهش ابتلا، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز تعداد واکسن‌های تزریق‌شده به میزان انبوه نرسیده است، فعلا برای اظهار نظر درباره تاثیر واکسیناسیون در کاهش ابتلا، زود است اما طبیعتا یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال بیماری، واکسیناسیون و افزایش مقاومت مردم در مقابل ویروس است که امیدواریم با افزایش ورود واکسن به کشور و همچنین تولید و استفاده انبوه واکسن‌های داخل، در این زمینه اقدام کنیم.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ در خصوص عدم ممانعت از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی و جلوگیری از سفر با خودروهای شخصی بیان کرد: در این شرایط، وزارت بهداشت به صراحت با سفر مخالفت کرد اما اکنون موضوع مهم، به حداقل رساندن میزان خطر است.

وی افزود: خودروهای شخصی اختیار خود را دارند اما وسایل نقلیه عمومی قابل کنترل و مراقبت هستند و در سفر با وسایل حمل و نقل عمومی، اپیدمی بهتر مدیریت می‌شود بنابراین با وجود اینکه با هر نوع سفری مخالف هستیم، برای کاهش خطر این تصمیم گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار