با خواب آلودگی بهاری چه کنیم؟

تهران (پانا) - یک پزشک عمومی از ایجاد خستگی بهاری در فصل بهار به علت تغییرات ناشی از ترشح هورمون ها و ایجاد فشار به بدن که شایع و قابل کنترل است، خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
با خواب آلودگی بهاری چه کنیم؟

به گزارش ایسنا، دکتر حدیثه سنجری پور به تعریفی از خستگی بهاری پرداخت و اظهار کرد: در فصل زمستان، بدن مشغول تولید هورمون خواب بیشتر (ملاتونین) است اما در فصل بهار، به علت افزایش نور، مقدار بیشتری هورمون فعالیت (سروتونین) تولید می کند، این تغییر فشار زیادی به بدن وارد کرده و سبب ایجاد احساس خستگی در فصل بهار می شود.

سنجری پور ادامه داد: خستگی بهاری معمولاً حدود دو تا سه هفته، شما را درگیر می کند و بعد از آن بصورت تدریجی به ساعات جدید و روزهای بلندتر عادت می کنید.

این پزشک عمومی استفاده از فضای آزاد را یکی از راهکارهای از بین بردن این خستگی دانست و تصریح کرد: در فضای آزاد باشید و از نور خورشید استفاده کرده و برای پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری برنامه ریزی کنید همچنین در صورت خستگی، سنگین و متورم بودن پاها، جوراب واریس بپوشید چراکه وقتی پاهایتان خسته و سنگین نباشند، بیشتر تحرک می کنید، راه می روید و حالتان بهتر می شود.

وی با بیان اینکه به منظور تقویت جریان خون در بدن، صبح دوش آب گرم و سرد بگیرید، یادآور شد: بهتر است همیشه دوش گرفتن خود را با آب سرد تمام کنید. علاوه بر این با توجه به نقش پوست در احساسات، مراقب پوست خود باشید چراکه در زمستان پوست به علت هوای خشک ناشی از سیستم های گرمایشی و هوای سرد بیرون، تحت فشار است و برای نرم و منعطف ماندن، به مرطوب کننده نیاز دارد.

سنجری پور در پایان خاطرنشان کرد: خوردن غذای سالم و تازه نقش مهمی در افزایش انرژی بدن دارد پس از انواع سالاد، میوه و سبزیجات تازه در این فصل استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار