۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های گیلان اختصاص یافت

رشت ( پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان از اختصاص حدود ۳۰ میلیارد تومان برای عابر بانک های استان خبر داد و گفت با توجه به مشکل ایجاد شده در عابر بانک های استان این میزان اعتبار به بانک های استان تزریق شد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های گیلان اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، آرش فرزام صفت با بیان اینکه این مشکل کشوری و در استانهای دیگری نیز ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به ورود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به استان با مشکل کمبود نقدینگی در عابر بانک های استان در تعطیلات نوروز مواجه شدیم که استاندار برای رفع این مشکل با رئیس بانک مرکزی گفت و گو کرد و بدنبال آن نماینده ای از سوی بانک مرکزی در استان حضور یافت و ۳۰ میلیارد تومان به عابر بانک های استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه با شروع فعالیت عادی بانک ها این مشکل به صورت کامل برطرف خواهد شد، افزود: تزریق وجه به عابر بانک های استان ادامه خواهد یافت.

بودجه نقدی که برای توزیع در استان در نظر گرفته شده، متناسب با جمعیت استان پیش‌بینی شده بوده و با توجه به شیوع کرونا ورود این تعداد مسافر پیش بینی نشده بود و از سوی دیگر سنت عیدی دادن به صورت نقد باعث شد که ذخیره پولی عابربانک‌ها زودتر از زمان پیش‌بینی شده تمام شود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است. بر اساس آمار سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر ایام عید و تابستان به گیلان سفر می کنند.

شهر رشت با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت به طور معمول شاهد ورود جمعیت شناور از سایر شهرهای گیلان برای کار و خرید و فروش دیگر نیازمندی هاست که در تعطیلات گردشگران از سایر استانها نیز بر این جمعیت افزوده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار