دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

دارو به مقدار کافی برای ایام تعطیلات نوروزی در بیمارستان‌ها موجود است

تهران (پانا) - دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای طرح سلامت نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دارو به مقدار کافی برای ایام تعطیلات نوروزی در بیمارستان‌ها موجود است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر امیر هاشمی با اشاره به آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۷اسفندماه ۹۹ گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تشکیل شد و هماهنگی های لازم درخصوص اجرای هر چه بهتر خدمت رسانی در ایام تعطیلات نوروزی با معاونت های دانشگاه صورت گرفت.

وی با اشاره به برنامه ریزی های ستاد سلامت نوروزی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت رییسه دانشگاه، مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه طبق برنامه تمامی مراکز درمانی، مراکز بهداشتی ۱۶و۲۴ساعته، پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه های شبانه روزی و مراکز ارایه خدمات رفاهی به مسافران را به صورت شبانه روزی مورد بازدید و ارزیابی قرار می دهند و با متخلفان به طور جدی برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گفته هاشمی کلینیک دندانپزشکی قاضی طباطبایی وابسته به دانشکده دندانپزشکی نیز در ایام نوروز آماده ارایه خدمات دندانپزشکی اورژانسی به شهروندان است.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه خاطرنشان کرد که امسال نیز با روسا و مدیران تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و درمانگاه ها برای آمادگی بخش ها با کلیه امکانات و نیروی انسانی اعم از پزشکی، پیراپزشکی، اداری و خدماتی هماهنگی لازم برای خدمت رسانی مناسب به هموطنان صورت گرفته است.

وی از ویزیت روزانه بیماران بخش ها و اورژانس توسط پزشکان متخصص درمانی و اعضای هیئت علمی بیمارستان ها خبر داد و در ادامه گفت: بیمارستان های شهید مدرس، شهید لواسانی، بقیه الله الاعظم (عج) و قلب جماران آماده ارایه خدمات کد ۲۴۷ برای درمان سکته حاد قلبی و بیمارستان های امام حسین (ع)، شهدا تجریش و لقمان حکیم نیز آماده خدمت کد ۷۲۴ برای درمان سکته حاد مغزی هستند.

دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه افزود: به منظور ارایه خدمات مناسب به مصدومان احتمالی ناشی از حوادث جاده ای، هماهنگی با ارگان های مرتبط با طرح سلامت نوروزی همچون پلیس راه، جمعیت هلال احمر، ستاد خدمات سفر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد.

هاشمی با اشاره به ارایه خدمات دارویی و اطمینان از وجود داروهای ضروری در بیمارستان ها گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط معاونت غذا و دارو، دارو به مقدار کافی برای ایام تعطیلات نوروزی در بیمارستاها موجود است و بیماران همانند روزهای عادی، برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان ارجاع نمی شوند. داروخانه های شبانه روزی در ایام تعطیلات نیز مشغول ارایه خدمات هستند.

دبیر ستاد سلامت نوروزی با اشاره به حفظ ظرفیت فعالیت بخش های اورژانس، ویژه از جملهICU، CCU، NICU، PICU و دیالیز افزود: کلینیک ها و درمانگاه های ویژه بیمارستان ها نیز در طول روزهای کاری ایام نوروز با تامین رشته های بالینی خاص شامل داخلی، قلب، زنان، اطفال، جراحی عمومی، روانپزشکی و دیگر تخصص ها آماده خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توریستی و همچنین حجم بالای تردد جاده ای شهرستان های تابعه دانشگاه اظهارکرد: امسال نیز چون سنوات قبل در شهرستان های فیروزکوه، دماوند، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک؛ آمبولانس های اورژانس ۱۱۵در حاشیه جاده ها استقرار یافته و خدمات اورژانسی لازم به مسافران ارایه می شود.

هاشمی با اشاره به فعال بودن مراکز بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی و ۱۶ساعته در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند که این موضوع به روش های مختلف توسط معاونت امور بهداشتی دانشگاه اطلاع رسانی می شود. همچنین نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و رفاهی توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه به صورت روزانه صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار