جانشین ستاد کرونا گیلان:

دورهمی‌ها موجب بازگشت حالت بحرانی کرونایی می‌شود

رشت ( پانا) - جانشین ستاد کرونا استان گیلان گفت دورهمی‌ها وضعیت شیوع کرونا در گیلان را مجدداً به حالت بحرانی تبدیل می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی‌ها موجب بازگشت حالت بحرانی کرونایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمود قاسم‌نژاد گفت: با توجه به اینکه ستاد مدیریت استانی کرونا زیر مجموعه ستاد ملی است و مصوبات این ستاد در حکم قانون محسوب می‌شود، خط مشی ستاد استانی اجرای کامل مصوبات ستاد ملی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ابراز کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی محدودیتی برای سفر به استان‌های شمالی و به‌ویژه گیلان با توجه به وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده در سامانه ماسک وزارت بهداشت وجود ندارد.

قاسم‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر در سامانه وزارت بهداشت وضعیت رنگ‌بندی استان گیلان و شهرهای گیلان تغییر کند در این شرایط براساس رنگ‌بندی شهرها محدویت‌های لازم اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه توصیه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان به عموم مردم این است که تا حد ممکن از سفر پرهیز کنند گفت: سفر و هرگونه دورهمی در ایام نوروز می‌تواند وضعیت شیوع بیماری کرونا را مجدداً به حالت بحرانی تبدیل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: از همین رو با وجود اینکه شهرستان‌های استان گیلان به لحاظ کرونایی در وضعیت آبی و زرد قرار دارد اما از هموطنان می‌خواهیم از هرگونه سفر غیرضروری و دورهمی‌های نوروزی خودداری کنند.

وی در مورد وضعیت شهرهای گیلان گفت: بیشتر شهرهای استان در حالت باثباتی قرار دارند و در هفته‌های اخیر در بستری و موارد مبتلا در استان شاهد روند نزولی بوده‌ایم اما این موضوع نباید موجب غفلت، سهل انگاری، عادی انگاری و تغییر وضعیت استان به حالت پرخطر شود.

قاسم‌نژاد درباره موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در گیلان افزود: تاکنون دو مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان مشاهده شده که خوشبختانه با شناسایی سریع و قرنطینه آن‌ها و اطرفیانی که با آن‌ها تماس داشتند این دو مورد به صورت کامل کنترل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار