افتتاح ۳۰۷ پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور درسال جهش تولید

تهران (پانا) - وزیر نیرو در پیامی به ‌مناسبت نوروز ۱۴۰۰ گفت که در سال 99، در یک سال سخت توانستیم با افتتاح ۳۰۷ پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۱ هزار میلیارد تومان، شعار شکوفایی تولید را محقق کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۳۰۷ پروژه آب، برق و فاضلاب در کشور درسال جهش تولید

به‌گزارش وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» با تبریک حلول سال نو، نوروز و شروع سال ۱۴۰۰ به همه ایرانیان، یادآور شده است: به لطف خداوند و حمایت مردم در سال گذشته توانستیم ۳۰۷ پروژه آب، برق و فاضلاب را در جای جای این کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۱ هزار میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری بیاوریم،

وی ادامه داد: سدها، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، شبکه‌های آبرسانی، آبرسانی پایدار به روستاهای کشور، نیروگاه‌های تولید برق اعم از برق حرارتی، تجدیدپذیر و مقیاس کوچک، به همراه شبکه‌های انتقال و پست‌های برق در سالی که به نام جهش تولید مزین بود، این امکان را فراهم کرد که همه بخش‌های تولیدی کشور بتوانند برنامه‌های خود را برای شکوفایی تولید در این سال محقق کنند.
اردکانیان تاکید کرد: ما سال ۱۴۰۰ را به عنوان آخرین سال قرن چهاردهم آغاز می‌کنیم که امید است توشه و ثمره فراوانی از تجربیات این قرن برای نسل حاضر و نسل‌های پیش رو فراهم باشد.
وی افزود: در چنین موقعی از سال از حدود ۲۰ سال بلکه اندکی بیشتر، هر سال کشورهای جهان روز جهانی آب را در چنین ایامی گرامی می‌دارند و مجموعه‌های ملل متحد عنوانی را برای این روز انتخاب می‌کنند و برنامه‌هایی در طول سال پیش‌رو در پرتو این عنوان تدارک می‌شود.
وزیر نیرو یادآور شد: عنوانی که برای روز جهانی آب در سال ۲۰۲۱ میلادی که مصادف با نوروز هم هست، انتخاب شده، ارزش نهادن بر آب از وجوه مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تمدن کهن به ویژه در بخش تولید و عرضه و مصرف آب در ایران ما هم بتوانیم از این عنوان بهره ببریم و در سال پایانی قرن، موضوع سازگاری با کم آبی را به شکل جدی مورد توجه قرار دهیم. مسئله‌ای که همه به ویژه نسل جوان باید در شئون مختلف تحصیلی و کار حرفه‌ای خود در عرصه‌های مختلف کشاورزی و صنعت و معدن، خدمات و حتی در بخش خانگی مدنظر داشته باشیم.
اردکانیان در ادامه پیام خود آورده است: کم آبی، هم‌ذات ماست و می‌بایست با این کم‌آبی سازگار باشیم تا زندگی، توسعه و رفاه، آسایش و امنیت خاطر پایداری را برای خودمان و فرزندانمان رقم بزنیم.
وی ادامه داد: دولت و دولت‌ها در این زمینه مسوولیت بزرگی دارند اما نقش و سهم عامه مردم و کسانی که دستی بر آتش فرهنگ و فرهنگ سازی دارند در این عرصه حائز اهمیت است.
وزیر نیرو درخواست دیگر خود را توجه مردم به موضوع انرژی دانست و افزود: عرصه انرژی باید همپای آب در کشور در صرف آن، دقت نظر بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: زمستانی که پشت سر گذاشتیم تلنگری برای ما بود تا در چگونگی مصرف انرژی، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و جدی‌تری داشته باشیم و امید است همراهی‌های بیشتری در این عرصه صورت گیرد تا کشور ما در سال‌های پیش‌رو به خوبی بتواند به همه برنامه‌های تولید، توسعه و رفاه خود بپردازد.

اردکانیان در پایان ابرز امیدواری کرد که امسال، سالی باشد که همه مردم ایران با نشاط و شادابی و سلامتی زندگی خود را سپری کنند و این توفیق در ایام باقی مانده دولت دوازدهم برایم فراهم باشد تا با تلاش خود شایسته احراز عنوان خدمتگزار صادق برای هم‌وطنانمان باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار