در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰؛

کلانتری: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست 2 برابر شده است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست با صدور پیامی فرارسیدن سال 1400 را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کلانتری: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست 2 برابر شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال نو و آغاز پانزدهمین قرن هجری شمسی از همکاران خود خواست تا با رعایت الزامات بهداشتی که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر آنها تاکید می‌کند، خود را از شر کرونا حفظ کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: یک خبر خوب اینکه در سال ۱۴۰۰ وضعیت سازمان از نظر مالی بسیار بهتر خواهد شد چون با دستور رییس جمهوری و کمک‌های سازمان برنامه و بودجه در سال جدید بودجه هزینه ای تقریبا دو برابر و بودجه عمرانی هم حدود ۳ برابر نسبت سال ۹۹ شد بنابراین امیدوارم که تمام تعهدات خود را در سال ۱۴۰۰ انجام دهیم.

کلانتری در ادامه پیام نوروزی خود به برخی از اقدامات شاخص سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه کرونا مشکلاتی ایجاد کرد اما قانون حمایت از محیط بانان به تصویب نهایی رسید و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: با تصویب این قانون محیط بانان با خیال راحت‌تر می‌توانند وظایف خود را انجام دهند. هم از لحاظ قانون به کارگیری سلاح که باید آخرین کار باشد و بدون شلیک گلوله از محیط زیست حفاظت کنیم اما در مواردی این افراد ناگزیر به استفاده از سلاح هستند که با تصویب این قانون می توانند مانند نیروی انتظامی و نظامی از اسلحه استفاده کنند.

کلانتری در بخش دیگری از پیام نوروزی خود از اخذ حقابه ٣٥ تالاب از وزارت نیرو به عنوان یکی از اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست یاد کرد و گفت: اهمیت حقابه محیط زیستی در حد حقابه کشاورزی است. یعنی اگر سالی آب کم باشد همان درصدی که از حقابه کشاورزی کم می شود باید ارز حقابه محیط زیست کم شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: همچنین طبق وظایف قانونی خود پاسخ ارزیابی زیست محیطی تمام طرح های توسعه ای کشور در کمتر از ٢ ماه ارائه می شود.

وی به توسعه آموزش عمومی محیط زیست در سال گذشته اشاره کرد و گفت: باور محیط زیست برای عده ای بسیار دشوار است و برای عده ای فرهنگشان است. بنابراین باید تلاش کنیم تا آنهایی که به سختی ضوابط محیط زیست را می‌پذیرند با فرهنگ سازی و تلاش‌هایی که استان‌ها، مدیران کل و ستاد انحام خواهد داد، آن باور محیط زیست را به فرموده مقام معظم رهبری به آحاد مردم برسانیم و شعار ٨٠ میلیون محیط بان برای تحقق توسعه پایدار کشور لازم است پیگیری شود.

کلانتری افزود: در سال آبی جاری که ۶ ماه از آن گذشته کشور وضعیت مناسبی ندارد که امیدوارم در ماههای بهار بارش‌ها متناسب تر شود به هر حال ما باید تلاش کنیم که حیات وحش از بی آبی رنج نبرد، تلاش کنیم تا حد امکان آتش سوزی‌ها مهار شود، البته آتش سوزی بخشی از طبیعت است اما آتش سوزی‌های عمدی و اشتباهی باید کاهش یابد، وظیفه شرعی و ملی ما این است که تا آخرین روزی که بر سر کار هستیم مانند روز اول کار را دنبال کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: همین جا برای دولت بعد آرزوی موفقیت می‌کنم، کما اینکه آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه همکاران دارم و باز هم تکرار می‌کنم که مراقب کرونا باشند به ویژه کرونای انگلیسی و آفریقایی را جدی بگیرند که هر آن ممکن است هر کسی گرفتار آن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار