۴۰ هزار گشت خودرویی و پیاده در نوروز فعال هستند

سردار اشتری: امنیت، سلامت و نشاط بهاری؛ شعار امسال نیروی انتظامی است

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی کشور از به کارگیری بیش از ۲۷۰ هزار نفر در قالب ۴۰ هزار گشت خودرویی و پیاده برای اجرای طرح اقتدار نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ هزار گشت خودرویی و پیاده در نوروز فعال هستند

به گزارش پلیس، سردار اشتری در رزمایش اقتدار نوروزی ضمن تبریک سال ۱۴۰۰ گفت: باید تقارن عید باستانی نوروز با اعیاد شعبانیه را به فال نیک بگیریم. خدا را شاکریم در ساعات پایانی سال ۹۹ و آستانه ورود به سال جدید در خدمت همکاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در فرماندهی تهران بزرگ هستیم.

وی افزود: نعمت امنیت در کشور جمهوری اسلامی ایران برقرار است. امروز به پاس زحمات همه رزمندگان اسلام مجاهدت‌های ایثارگران و تلاش بی‌وقفه نیروی انتظامی، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، امنیت باثبات در کشور وجود دارد که آن را مدیون شهدا هستیم.

اشتری تاکید کرد: در نعمت سلامت هم در وضعیت خوبی هستیم. هرچند در یکسال گذشته ایران و تمام دنیا با ویروس منحوس کرونا درگیر بوده‌اند و در میهن اسلامی تعداد زیادی در پی شیوع این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که به خانواده جانباختگان تسلیت می‌گوییم، اما با تلاش کادر درمان و مردم نیروهای مسلح و همکارانم در نیروی انتظامی توانستیم از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنیم. در این راستا کادر درمان تلاش بسیاری کرده و باید به شهدای عرصه سلامت درود بفرستیم.

وی تصریح کرد: ما نسبت به بسیاری کشورها که ادعای پیشرفتگی می‌کنند با بهره‌گیری از توان کادر درمان جلوی این بیماری را بهتر گرفتیم. در مقطعی که روزانه حدود ۵۰۰ نفر در کشور جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست می‌دادند امروز به عدد دو رقمی رسیده‌ایم هرچند که این میزان نیز ناراحت‌کننده است. نیروی انتظامی از روز اول در کنار کادر درمان بود و تمام دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به طور دقیق اجرایی شد. در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌ها تلاش گسترده‌ای انجام شد. بیش از ۶۷۰ هزار نفر روز نیروی انتظامی به کارگیری کرد تا اجرای منع ترددها محقق شود. در بحث محدودیت اصناف نیروی انتظامی برای اعمال قانون اقدامات بزرگی را انجام داد و امروز نیز دوشا دوش کادر درمان مشغول به خدمت‌رسانی است البته حتما ضعف‌ها و خلل‌هایی وجود دارد که باید سال آینده نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شعار سال یعنی «امنیت و سلامت نشاط بهاری» گفت: بیش از ۲۷۰ هزار نفر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ از مرزها تا مرکز شهرها و جاده‌ها حضور دارند و بیش از ۴۰ هزار گشت خودرویی و پیاده در این ایام مشغول خدمت خواهند بود. در این ایام که برابر مصوبات ستاد ملی کرونا توصیه شده از سفرهای غیرضرور اجتناب شود و شهرهایی که محدودیت سفر برای آنها اعلام شده همکاران من در همه مسیرها حضور دارند و در کنار مردم عزیز هستند.

وی تاکید کرد: باید از اموال، منازل و واحدهای صنفی حفاظت کنیم. نیروی انتظامی در تمام شهرها حضور دارد و توصیه من به مردم این است که در حین سفرها رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین در حاشیه رزمایش اقتدار نوروزی در جمع خبرنگاران درخصوص افزایش سفرها ظرف روزهای اخیر و احتمال اتخاذ تدابیری برای این موضوع گفت: نیروی انتظامی خود را موظف به اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌داند و شهرهایی که ممنوعیت و محدودیت برای آنها ابلاغ شده هر کجا که رعایت نشود همکاران من اعمال قانون خواهند کرد. توصیه می‌کنیم مردم در شهرهایی که محدودیت دارند حضور پیدا نکنند تا دچار مشکل نشویم. اگر استانداران بنا بر ظرفیت، مورد خاصی را مدنظر داشته باشند با هماهنگی وزارت کشور ما در خدمت آنها هستیم.

اشتری درخصوص اولویت پلیس در سال آینده نیز گفت: ما همچنان در کنار کادر درمان حضور خواهیم داشت و دستورالعمل‌های ستاد ملی را اجرا می‌کنیم. در جهت ارتقای امنیت و افزایش توان در مرزها و افزایش توان پلیس‌های تخصصی اقدام خواهیم کرد. همچنین هوشمندسازی پلیس را تا پایان سال آینده امیدواریم به نقطه مناسبی برسانیم.

وی تاکید کرد: معیار ما دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا است و اگر قرار باشد در شهری اقدامات بیشتری انجام شود ستاد ملی آن را بررسی و در صورت تصویب اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات شایسته و بزرگی در پلیس در سال گذشته انجام شده است. استرداد مجرمین از سایر کشورها با همکاری پلیس کشورهای مختلف انجام شده و ادامه دارد. مقابله با اراذل و کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کردند، انجام و اقدامات گسترده‌ای اجرایی شده است. با هدف‌گذاری خوب نیروی انتظامی آرامش در همه محله‌ها محقق شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار