سردار اشتری: خودرویی که ایمنی ندارد تولید و شماره‌گذاری نشود

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیک، تقویت زیرساخت‌ها و ... می‌تواند در کاهش تصادفات و جان‌باختگان جاده‌ای کارساز باشد، گفت در موضوع ارتقاء ایمنی صنعت خودروسازی باید قاطعانه ورود کرد به طوری که خودرویی که ایمنی کافی ندارد تولید و شماره گذاری نشود و حتی وارد چرخه بهره‌برداری نیز نشود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سردار اشتری: خودرویی که ایمنی ندارد تولید و شماره‌گذاری نشود

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در پانزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا با اشاره به سطح تعامل و ارتباط نیروی انتظامی با مردم خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیشترین سطح تعامل و خدمت رسانی به مردم را دارد؛ در شرایط اقلیمی و آب و هوایی مختلف شاهد هستیم که نیروهای این پلیس در دورترین نقطه از کشور تا درون شهرها و جاده‌ها حضور فعال داشته تا به تسهیل تردد مردم و مدیریت ترافیک کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعیین اولویت‌های ماموریتی یادآور شد: کاهش تصادفات جاده‌ای و جان‌باختگان طی سال های اخیر به عنوان یکی از اولویت های ماموریتی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به جد دنبال می شود و همچنان در دستور کار قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی برای کاهش جان باختگان جاده‌ای به تشریح خسارت‌های مادی و معنوی تصادفات و جان باختگان جاده‌ای پرداخت و افزود: هر فردی که جانش را در یک تصادف از دست می‌دهد بیش از 5 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود و علاوه بر این خسارات مادی که در هر حال می‌تواند جبران پذیر باشد ما شاهد خسارات روحی و معنوی هستیم که در پی تصادفات بر جای می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه خسارات معنوی و روحی ناشی از تصادفات برای خانواده ها و جامعه قابل جبران نیست ، با طرح مثالی خاطر نشان کرد: زمانی که پدر یک خانواده جانش را در تصادف از دست می دهد شاهد هستیم که چه آسیب هایی برای آن خانواده به بار می آید، با طرح این مثال خواستم به شما همکاران عزیزم در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اهمیت و حساسیت ماموریت تان را یادآوری کنم.

سردار اشتری با بیان اینکه نجات جان یک انسان به منزله نجات جان همه انسان‌هاست و این مهم در قرآن کریم به وضوح اشاره شده است به سیره مکتب اسلام در اهمیت به جان انسان‌ها اشاره و بیان کرد: همه توانمان را باید بر کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای معطوف و متمرکز کنیم.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی همزمان با 26 شهریورماه سال 1396 در دانشگاه علوم انتظامی تصریح کرد: یکی از تاکیدات و انتظارات معظم له تلاش همگانی برای کاهش جان باختگان جاده ای است و طی فرمایشات اشاره شده فرماندهی معزز کل قوا تاکید کردند که جان باختگان جاده ای و تصادفات بایستی به حداقل اقل برسد، بنابراین وظیفه ما این است که در راستای تحقق این مهم همه همت و توانمان را به کار بگیریم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیک، تقویت زیرساخت ها و ... می تواند در کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای کارساز باشد، گریزی بر اهمیت ایمنی در صنعت خودروسازی زد و افزود: در موضوع ارتقاء ایمنی صنعت خودروسازی بایستی قاطعانه ورود پیدا کنیم؛ به طوری که خودرویی که ایمنی کافی ندارد تولید و شماره گذاری نشود و حتی وارد چرخه بهره برداری نیز نشود.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه جان مردم برای ما حائز اهمیت است، بیان کرد: نمی توانیم نسبت به جان مردم و صیانت از آرامش و امنیت آنان بی تفاوت باشیم؛ نمی توانیم نسبت به عدم ایمنی خودروها بی تفاوت باشیم ، بنابراین اقداماتمان را در این حوزه به جد دنبال می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه همه دستگاه هایی که در راستای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای نقش و سهم دارند، بایستی به میدان عمل بیایند، تاکید کرد: مطابق آمارها در سال جاری در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 13 درصدی جان باختگان و 30 درصدی تصادفات هستیم و ان شاء الله روند کاهش تصادفات در طی سال های آتی ادامه داشته باشد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نیروی انتظامی در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور مطرح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور نه تنها ماموریت هایمان را تعطیل نکردیم بلکه با برنامه ریزی، قوت و قدرت بیشتری به انجام وظیفه پرداختیم، به طوری که اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را عهده دار شدیم.

وی با اشاره به تعطیلات پایانی سال تاکید کرد: با توجه به شرایط حساس کشور و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از مردم می خواهیم که از سفرهای غیر ضرروی پرهیز کنند و ان شاء الله همه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا احترام بگذارند؛ در هر صورت در این ایام نیز چون گذشته تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای محدودیت های ترافیکی و تردد ها هستیم و از مردم انتظار همکاری حداکثری داریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا بخش اعظمی از خدمات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعم از فرآیند شماره گذاری، نقل و انتقالات خودرو ، صدور گواهینامه و ... به صورت غیرحضوری و با تکیه بر تحقق هوشمندسازی پلیس انجام شد.

وی با بیان اینکه تحول سیستمی و هوشمندسازی را در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا شاهد هستیم، ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در فرآیند هوشمندسازی و تحول سیستمی پیشرو و پیشگام است و ان شاء الله تحقق کامل این روند تا پایان سال 1400 در این پلیس به جد دنبال می شود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: کنترل و رصد ترددهای جاده ای و اعمال قانون نیازمند بهره مندی از تجهیزات و فناوری های به روز و سیستمی است و این پلیس در اولویت تقویت و تحول است، هر چند که در سایر پلیس های تخصصی نیز فرآیند هوشمندسازی به جد دنبال می شود.

سردار اشتری در ادامه با تاکید بر اینکه اعمال قانون بایستی همراه با ادب و اخلاق باشد ، تصریح کرد: همه در برابر قانون مساوی و برابرند و ما شهروندان را به درجه یک ، دو و سه تقسیم نمی‌کنیم بلکه هر کسی در هر جایگاه و مقامی که است، برای ما محترم است و معتقدیم که اعمال قانون بایستی توام با متانت و اقتدار باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ارتقاء رفتار سازمانی نیروهای پلیس خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد بهبود رفتار کارکنان هستیم چرا که معتقدیم که ما پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم که باید در گام دوم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به نقش حمایتی خانواده‌های کارکنان ناجا ادامه داد: بخش اعظمی از موفقیت‌های سازمانی را مرهون پشتیبانی و حمایت خانواده ها هستیم و قدردان این حمایت می باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه بر تلاش شبانه روزی همکارانم در اقصی نقاط کشور واقف هستم، ادامه داد: اقدام در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را از وظایف خود در قبال زحمات شبانه روزی سبزپوشان نیروی انتظامی می دانم، بنابراین تحقق اهداف قرارگاه جهادی مسکن، طی یک بازه زمانی پنج ساله که یک سال از آن را پشت سر گذاشتیم، به جد دنبال می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت صیانت از سلامت کارکنان مطرح کرد: به صورت مستمر و به جد تاکید دارم که سازوکاری پیش بینی شود که همکارانم به ویژه در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا حین انجام ماموریت ها دچار آسیب و صدمه نشوند.

سردار اشتری خطاب به فرماندهان و مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: نیروهای پلیس راهور برای اجرای ماموریت های خود در نقاط ایمن، مستقر شوند و اعمال قانون در برابر فرد و خودرویی که تخلفی داشته بایستی با روش درست باشد.

وی اضافه کرد: بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است ولازم است که از این سرمایه به درستی صیانت و حفاظت کنیم؛ زمانی که برای بنده گزارشی از آسیب دیدن یک همکار حین ماموریت ارائه می دهند به واقع برایم سخت و دردناک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار