به مناسبت روز جهانی شادی:

ضرورت جریان چرخه شادی در زندگی برای کمک به یکدیگر

شهرری(پانا)- مفهوم شادی در زندگی یک نیاز اساسی است که حال خوب را برای یک یا چند نفر ایجاد می‌کند و امید را در زندگی نهادینه می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۷۲۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت جریان چرخه شادی در زندگی برای کمک به یکدیگر

احوال اطرافیان ما به راحتی توانایی اثر‌گذاشتن بر احساسات ما را دارد و اگر این احساسات مثبت باشند، شخص حتی با خندین هم می‌تواند اثر متقابل خود را بر دیگران بگذارد.
معصومه مغانلو، مشاور خانواده، در خصوص لزوم شاد بودن افراد اظهار کرد: شادی یعنی در زمان حال زندگی کنیم و گذشته را رها کنیم و به آینده زیاد فکر نکنیم.
مغانلو در ادامه یاد‌آور شد: ما توانایی ایجاد حسی خوشایند برای خود و دیگران را داریم که امکان منتقل شدن این حس خوب از فردی به شخصی یا اشخاص دیگر آسان است، زیرا انسان در هر شرایطی می‌تواند برای خود و حتی برای دیگران حس و حالی خوب ایجاد کند که در نتیجه باعث ایجاد شادی و نشاط شود.

علاقه‌ کودک به اشتراک شادی‌های کوچکشان با دیگران

مهین امامی‌فر، مشاور مدرسه با بیان غریضی بودن ویژگی شاد‌بودن در کودکان گفت: شادی هیجانی است که مانند سایر هیجانات به طور فطری در کودکان وجود دارد اما بخش زیادی از شادی قابل یادگیری و اکتسابی است.
امامی‌فر افزود: شادی از نظر کودکان با آنچه که بزرگ‌ترها برداشت می‌کنند، متفاوت است، یعنی آنچه کودک را شاد می‌کند ممکن است باعث شادی بزرگ‌تر‌ها نشود و یا ممکن است که بر‌عکس این موضوع اتفاق مصداق داشته باشد.
او در ادامه خاطر‌نشان کرد: کودک علاقه‌ زیادی به اشتراک گذاشتن شادی خود با دیگران را دارد و سعی می‌کند لذت خود را با دیگران تقسیم کند.

تلاش برای ایجاد شادی برای عزیزان‌

هانیه عسگری دانشجو، از علاقه‌اش برای شاد‌کردن اطرافیان خود گفت: اگر روزی حال مناسبی نداشته باشم سعی می‌کنم در مراسم و مهمانی‌ها حضور نداشته باشم که روحیه حاضران در مراسم را بد نکنم.
زهرا همتی، دانشجو، نیز راجع‌به این موضوع گفت:
همواره سعی خود را کرده‌ام که اگر احوال خوشی نداشتم، حال خوب را برای دیگران ایجاد کنم، البته در ادامه‌ این تلاش‌ها برای ایجاد شادی دیگران حال خودم نیز شاد می‌شود و احساس رضایت میکنم.
در این میان صحبت‌های خانواده‌ها درباره شادی فرزندان خود در این شرایط کرونایی نیز خواندنی است:

تلاش اعضا خانواده در جهت حفظ روحیه مثبت در یکدیگر

خدیجه علی‌مرادی مادر یک دانش‌آموز، خانه‌دار، از تلاش اعضا خانواده در جهت حفظ روحیه مثبت در یکدیگر چنین گفت: خانواده‌ها در هر زمانی تلاش خود را برای فراهم کردن شادی و نشاط می‌کنند، اما در این شرایط که لازم است زمان زیادی را در خانه بمانند، اعضا خانواده‌ نیز باید تلاش خود را برای ایجاد نشاط افزایش دهند.
محبوبه زنگویی مادر دو کودک، مربی مهد، تصریح کرد: در این شرایط کرونایی باید پدر و مادر‌ها کنار فرزندان خود باشند و تا اندازه‌ای که امکانش هست در بازی‌های کودکانه‌ فرزندان شرکت کنند.
او افزود: برای ایجاد شادی و نشاط باید از افکار و نگرش‌های منفی پرهیز کنیم و انرژی‌های مثبت به‌ خود و اطرافیان خویش انتقال دهیم تا این چرخه ادامه پیدا کند و در نتیجه شاهد احوال خوب یکدیگر باشیم، بنابراین برای خوب بودن حال اطرافیانمان هم شده باید تلاش کنیم نشاط درونی خود را هموراه حفظ کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار