خداحافظی موقت آموزش و پرورش با آموزش مجازی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش می گوید معلمان و خانواده‌ها باید هوشیار باشند فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است؛ امسال تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان نداریم و آموزش مجازی معلمان نیز در ایام نوروز تعطیل است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
خداحافظی موقت آموزش و پرورش با آموزش مجازی

هم اکنون آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار دارد و شرایط بیماری کرونا همه معادلات نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.

جمعیت عظیم دانش‌آموزان و فرهنگیان که همیشه آموزش حضوری را در اختیار داشتند دچار تغییر و تحولاتی شدند و در حقیقت بستری جدید فراهم شد.

خوشبختانه تاب‌آوری همه مجموعه‌ها و به ویژه نظام تعلیم و تربیت در این عرصه خود را به خوبی نشان داد و در این مسیر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش آمد.

به گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، به هر شیوه تلاش کردیم تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد کردیم تا همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بیان کرد: شبکه شاد به عنوان یک بستر درون سازمانی به سرعت و با تلاش همگانی جای خود را در بین معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان پیدا کرد؛ اگرچه به عنوان یک فرصت از آن یاد می‌شود اما به یقین جای آموزش و حضوری را نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بارگذاری محتواهای آموزشی در بستر شبکه شاد و فرصت بهره مندی معلمان و دانش‌آموزان از این مهم به خوبی فراهم شده و در حال انجام است که به طور معمول روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار پیام آموزشی در شبکه، بین اعضا جابجا می‌شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: شرایط پیش آمده در نظام آموزشی ایران در فضای مجازی با متوسط جهانی تقریباً یکسان و نزدیک به هم است. اصل را بر آموزش حضوری گذاشته و خواهیم گذاشت و هیچ آموزشی جایگزین آموزش‌های حضوری نخواهد شد، اما ناچاراً به دنبال ترسیم نقشه جدید و با شرایط حاکم بر جامعه بودیم که به خوبی این طراحی انجام و در اختیار افراد قرار گرفت.

با توجه به اینکه آموزش در دوران کرونا برای دانش‌آموزان از طرق مختلف مانند شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و ارسال بسته‌های آموزشی در مناطق محروم دنبال می‌شد، از امروز ۲۹ اسفندماه تا بعد از ایام نوروز تعطیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار