فینال اولین مسابقه ملی مناظره دانش آموزی استان گیلان

رشت ( پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی گیلان ازبرگزاری فینال اولین مسابقه ملی مناظره دانش آموزی، به صورت غیر حضوری در سازمان دانش آموزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
فینال اولین  مسابقه ملی مناظره دانش آموزی استان گیلان

مدیر سازمان دانش آموزی گیلان گفت: مناظره موجب تقویت انگیزه ارتقای دانش و آگاهی در میان دانش‌آموزان و تمرین فعالیت‌های گروهی و منسجم است که موجب شناسایی دانش‌آموزان مستعد در عرصه سخنوری و نقد نیز است.

قربانزاده گفت: استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری در شرایط کرونایی، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، گسترش مؤسسات علمی - آموزشی، گسترش کتاب‌های کمک آموزشی از جمله موضوعاتی است که مناظره‌کنندگان با توجه به نظر مخالف یا موافق خود در خصوص آنها تحقیق و از آرای خود در مناظره دفاع می‌کنند.
وی افزود: هریک از تیم‌های شرکت‌کننده بر اساس معیارهایی از جمله برنامه‌ریزی و هماهنگی و انسجام گروهی، رعایت اخلاق مناظره علمی و احترام به آرا و نظرات مخالف، طی کردن فرآینی علمی و مستدل از طرح مساله تا نتیجه گیری، فن بیان و رعایت نکات دستوری، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث، استفاده از چارچوب منطقی در بحث و خلاقیت در طرح مسئله از داوران امتیاز می‌گیرند و در صورت رعایت نکات و کسب امتیاز بیشتر، برنده مناظره محسوب می‌شوند.

فینال مرحله مسابقات مناظره دانش آموزی در دو بخش پسران و دختران، بین دو تیم از ناحیه 2 رشت، لاهیجان و سیاهکل به صورت غیر حضوری و با نظارت رئیس جلسه و هیات داوران برگزار شد.

در پایان این مسابقه تیم برنده براساس دستورالعمل داوری از لاهیجان و سیاهکل انتخاب شدند.

قربانزاده مدیر سازمان دانش آموزی استان گیلان در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: برگزاری چنین مسابقاتی موجب کشف استعدادها و بروز توانمندی های آنها در سایه رقابت دوستانه شده و همچنین موجب می شود دانش آموزان به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوع مناظره بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار