به مناسبت روز پاسدار:

سالروز پاسداری از دین و آزادگی

شهرری(پانا)- پاسداران ایران اسلامی همواره در اقتدا به سالارشهیدان آوازه‌ای بلند دارند، به همین دلیل در تقویم ملی ایران سوم‌شعبان سالروز ولادت امام‌حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سالروز پاسداری از دین و آزادگی

به همین مناسبت سردار عبدالرضازنگنه در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی برای حفظ و تداوم آن که برخاسته از خواست و اراده مردمی بود، لازم بود که جوانان متعهد و سربازان فداکار اسلام به صورتی نظام‌مند، سازمان یابند تا برای همیشه سپر حوادث کشور و بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلابی شوند. بنابراین، با هدایت عالمانه امام‌خمینی(ره) که دریایی از تجربه و هوشیاری بود، فرزندان انقلابی و دردآشنای ملت، نهاد مقدس سپاه پاسداران را در اواخر سال ۱۳۵۷ تأسیس کردند.
زنگنه تصریح کرد: سپاه‌پاسداران بر همه نیرو‌های مسلح یک ارجحیت دارد، وقتی می‌گوییم ارتش جمهوری‌اسلامی ایران، حوزه فعالیت آنها در ایران است ولی حوزه فعالیت سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی، محدود به ایران نیست و در جامعه‌جهانی نیز فعالیت می‌کند. به همین خاطر حضور ما در سوریه، عراق، لبنان و دیگر مناطق جهت ارسال کمک‌های جنگی، میسر بوده است؛ که اگر نام ایران پشت عبارت «سپاه‌پاسداران» قرار می‌گرفت دیگر حضور ما در مناطق جنگی مقدور نبود. بنابراین یکی از نقاط قوت سپاه پاسداران، دفاع از جامعه‌اسلامی نه در ایران بلکه در خاور‌میانه است.
او در ادامه افزود: به پاس خدمات شایسته حافظان‌طریق حقیقت و ارج‌نهادن به مقام پاسداران غیور، روز سوم شعبان که سالروز اسوه پاسداری از دین و آزادگی، سرور آزادگان جهان امام‌حسین(ع) است، روز پاسدار نام گرفت. روز پاسدار، یادآور عزم غرورآفرین فهمیده‌های مکتب واندیشه حسین(ع) است.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا جیریائی‌شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار