دو شهر گیلان آبی و بقیه زرد هستند

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد بر اساس آخرین رنگ بندی های شهرهای کشور هم اکنون املش و ماسال آبی و بقیه شهرستان های این استان زرد است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دو شهر گیلان آبی و بقیه زرد هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده گفت: پیش از این دو شهرستان رودبار و رودسر در استان گیلان نارنجی بود اما بر اساس آخرین رنگ بندی ها از روز گذشته این دو شهرستان نیز از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: با این حال بر اساس پروتکل های ملی سفرهای درون استانی بین شهری در این وضعیت امکان پذیر است اما سفر به شهرهای نارنجی و قرمز و برعکس ممنوع است که در این رابطه گیلان شهرستان های قرمز و نارنجی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: در هر حال تا این لحظه بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی محدودیت سفر در استان های شمالی کشور با خودروهای شخصی وجود دارد اما سفر با تور و وسایل نقلیه عمومی فاقد محدودیت است.

وی در ادامه با اشاره به تزریق واکسن کرونا در گیلان همزمان با سراسر کشور عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا از ٢١ بهمن در این استان آغاز شده که ابتدا ١٣٠ نفر از نیروهای کادر درمان و سایر عوامل در معرض خطر بخش مراقبت های ویژه واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: در مرحله بعد به میزان ۲ هزار و ٣٠٠ دوز واکسن کرونا دریافت شد ضمن اینکه امروز نیز حدود هشت هزار دوز دریافت شد که تزریق آن از روز چهارشنبه (امروز) آغاز می شود.

وی بیان کرد: فاز یک چند گروه شامل پزشکان در معرض خطر، سالمندان در مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی، فازهای بعدی سایر پزشکان، سالمندان دارای بیماری های زمینه ای و به تدریج گروههای بیشتری از مردم ایمن خواهند شد.

هم اکنون ٣٠٢ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری بوده که نزدیک به ٧٠ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار