در گفت‌وگو با پانا

جواد امام: تمام مشکلات با مشارکت حداکثری در انتخابات حل می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد باران تأکید کرد تمام شکاف‌های موجود و خطرات منطقه‌ای و بین‌المللی فقط با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جواد امام: تمام مشکلات با مشارکت حداکثری در انتخابات حل می‌شود

جواد امام در گفت‌وگو با پانا نسبت به ادعای برخی اصولگرایان مبنی بر اینکه با توجه به انتخابات سال‌های 84 و 88 همیشه مشارکت حداکثری مردم به نفع اصلاح‌طلبان تمام نشده است، واکنش نشان داد و افزود: «آمارها و تجارب نشان داده که وقتی مردم مشارکت حداکثری داشته‌اند اصولگرایان پیروز انتخابات نبوده‌اند، اما سال 84 سر جمع آرای کاندیداهای اصلاح‌طلب را نگاه کنید می‌بینید که دور اول بیشتر از احمدی‌نژاد رأی داشتند.»

وی ادامه داد: «علت واگذاری نتایج در انتخابات سال 84 به دلیل عدم انسجام کاندیداهای جریان اصلاحات بود.»

امام با تأکید بر اینکه جبهه اصلاحات ایران هنوز وارد مصادیق و بررسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نشده است، گفت: «مهم حضور مردم و مشارکت گسترده در انتخابات است و هر کاندیدایی که با بیشترین آراء به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی شود همه افراد و جریان‌ها مکلف به پذیرش او هستند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «شکاف‌های موجود میان جامعه و حاکمیت و خطرات منطقه‌ای و بین‌المللی فقط با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حل می‌شود. متأسفانه یکی از سایت‌های تندرو اصولگرا تمام تلاش خود را برای تخریب جریان اصلاحات به کار گرفته است؛ این تخریب‌ها و ناامیدی‌ها دودش به چشم نظام می‌رود نه اصلاح‌طلبان.»

مدیرعامل بنیاد باران بیان کرد: «اصلاح‌طلبان احزاب سیاسی درون نظام هستند و اپوزیسیون بیرونی یا برانداز نیستند. براندازان بیشتر فحاشی‌ها را نثار اصلاح‌طلبان می‌کنند و می‌گویند اگر این‌ها نباشند تکلیف نظام زودتر روشن می‌شود. در مقابل جریان رقیب نیز تمام توان خود را برای تخریب اصلاح‌طلبان و پایگاه اجتماعی آنان گذاشته است.»

وی گفت: «اگر می‌گویند اصلاح‌طلبان جایگاه و موقعیت اجتماعی ندارند چرا هزینه‌اش را آن‌ها بدهند؟ اجازه دهند خود مردم اصلاح‌طلبان و این جریان سیاسی را حذف کنند.»

امام افزود: «رژیم اشغالگر قدس بازگشت به برجام را تهدید می‌داند، برخی در داخل هم بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را تهدید تلقی می‌کنند. تفاوت در این است که رژیم صهیونیستی برجام را تهدید برای رژیم خود می‌داند، اما تندروهای داخلی توافق هسته‌ای را به دلیل از دست دادن قدرت، تهدید ارزیابی می‌کنند. در حالی‌که برجام تصمیم نظام بود و دولت هم در راستای آن عمل کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار