مخالفت دبیرکل جبهه پایداری با نامزدی قالیباف در انتخابات

تهران (پانا) - دبیرکل جبهه پایداری گفت درخصوص قالیباف به نظر ما کسی که به تازگی رییس مجلس شده بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف شدن وی به ریاست جمهوری این را زیر سوال می‌برد و مشکلاتی ایجاد می‌شود. البته این مطلب موضع ما قبل از انتخاب هیات رئیسه مجلس هم بود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت دبیرکل جبهه پایداری با نامزدی قالیباف در انتخابات

به گزارش روابط عمومی جبهه پایداری، صادق محصولی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های انتخاباتی «جمهور» که از سوی اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌شود؛ با تشریح شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) عقلانیت، معنویت و عدالت بیان کرد: اگر در کار سیاسی عقلانیت داشته باشیم دچار تناقض نمی‌شویم. برای مثال برخی در انتخابات مجلس می‌گفتند که باید وحدت داشته باشیم، از طرفی اصرار داشتند که اگر کسی وارد لیست پایداری شد، نمی‌تواند وارد لیست ما شود.

وی اظهار داشت: این تناقض ناشی از عدم وجود عقلانیت است. عقلانیت مانع تناقض در گفتار و عمل می‌شود می گفتیم شما که این قدر دم از وحدت می‌زنید حالا اگر وحدت صددرصدی حاصل نشد چرا با وحدت ۹۰ درصدی یا ۸۰ درصدی مخالفت می‌کنید می‌گفتند نه. یا باید لیست واحد و یا تباین کامل یعنی هیچ اشتراکی بین دو لیست نباشد و متاسفانه هیچ استدلال مبتنی بر عقلانیت هم ارائه نمی‌کردند.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: در سال گذشته که به افراد گفته شد که یا باید از پایداری اعلام برائت کنید یا در لیست قرار نخواهید گرفت. در جلسه مشورتی نامزدهای جوان یکی از افراد به ظاهر انقلابی هم گفته بود که "فعلا اعلام برائت کنید تا در لیست ائتلاف وارد شوید و بعدا کار خودتان را انجام دهید! " عزیزان این موقعیت‌ها مواضع امتحان است. اگر ورود با صداقت نباشد، معلوم نیست خروج هم با صداقت باشد. این گونه مواضع ناشی از مشکل معنویت است چرا که در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

محصولی با تاکید بر شاخص عدالت گفت: عدالت مساله‌ بسیار مهمی است. شاه کلید، عدالت است و اگر عدالت را ملاک قرار دهیم کارآمدی هم به دنبال آن می‌آید. شالوده‌ هستی بر عدالت استوار است. طبق بیان امام علی(ع) اساسا راه تقوا، عدالت است. نگاه کارگزاران این بود که برای حرکت چرخ‌های توسعه، عده‌ای از محرومین هم ممکن است زیر چرخ‌های توسعه از بین بروند و بخشی از جامعه برای هدف بزرگ‌تر آسیب ببینند. اما امام علی(ع) بیان کردند که هیچ چیزی مانند عدالت موجب توسعه و تعالی و آبادانی شهرها و کشورها نمی‌شود.

دبیر کل حزب پایداری درخصوص رویکرد پایداری نسبت به وحدت با سایر احزاب بیان کرد: برای انتخابات یک مدل طراحی کردیم که ۴ مرحله دارد. دورنمای ما برای انتخابات ۱۴۰۰ این است که حتی‌الامکان به یک وفاق و نقطه مشترک با دوستان انقلابی خود برسیم. البته این وفاق به هر قیمتی شکل نخواهد گرفت و اصول ما، خطوط قرمز ما هستند. حفظ اصول از واجبات است.

وی ادامه داد: طبق این مدل، در مرحله اول بنا بر این است که حداقل یکدیگر را تخریب نکنیم، مرحله دوم این است که در رابطه با گفتمان، به‌طور مشترک کار کنیم و بر مبنای گفتمان، شاخص‌های مشترک تعریف کنیم. در مرحله سوم نیز برای مبنای شاخص‌های مشترک، به سمت حداکثری سازی اشتراکات لیست در انتخابات شورای شهر و نزدیک کردن سبد نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری حرکت کنیم. مرحله آخر نیز رسیدن به لیست واحد و نامزد واحد است.

محصولی تشریح کرد: اصلحی که قابلیت رأی‌آوری نداشته باشد مورد پذیرش نیست، اما این به این معنا نیست که برای ما نظرسازی شود. چون در سال ۸۴ هم گفتند که احمدی نژاد در نظرسنجی‌ها دو سه درصد رای دارد، اما در عمل رای آورد. وظیفه‌ ما این است که اصلح را به جامعه معرفی کنیم. آیت الله خوشوقت(ره) به ما می‌فرمودند که فرد اصلح را حتی اگر راضی نمی‌شود، برای حضور متقاعد کنیم و برای معرفی وی به مردم وقت بگذاریم و تلاش کنیم. نمی‌توان از همان ابتدا اصلح را به بهانه عدم رای‌آوری کنار گذاشت و باید برای موفقیت‌ وی تلاش کرد و اگر به هر دلیلی نشد به نامزدی که یک پله پایین‌تر است رو آورد نه که از اول با طرح صالح مقبول بدنبال نامزدهایی باشیم که کف شاخص‌ها را هم ندارد.

دبیرکل پایداری ادامه داد: درخصوص تعیین مصداق اصلح در حال بررسی هستیم و تا کنون جلسات متعددی با افرادی که در مظان نامزدی هستند و افراد موثر، داشته‌ایم. با افرادی هم‌چون آقایان رئیسی، جلیلی، نیکزاد، فتاح، ضرغامی، رضایی و... جلسه داشته‌ایم.

وی گفت: درخصوص قالیباف به نظر ما کسی که به تازگی رییس مجلس شده بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته‌اند و معطوف شدن وی به ریاست جمهوری این را زیر سوال می‌برد و مشکلاتی ایجاد می‌شود. البته این مطلب موضع ما قبل از انتخاب هیات رئیسه مجلس هم بود.

باید هزینه - فایده را حساب کرد/ جایی که شبهه وجود دارد بهتر است از اول وارد نشویم

این فعال اصولگرا گفت: در عین حال برداشت ما این است که جایگاه قوه قضائیه و مقننه خیلی مهم است اما قوه مجریه توانایی و ظرفیتی چند برابر بیشتر از سایر قوا دارد. این به معنای کاهش اهمیت سایر قوا نیست، ولی کار و اختیار و قدرت و انتصاب‌های گسترده در دست قوه مجریه است. حتی اگر بهترین قانون‌ها را هم داشته باشیم، نتیجه بستگی به اجرایی شدن آنها توسط دولت دارد. پس باید هزینه و فایده را حساب کرد.

محصولی ادامه داد: یکی از دلایلی که هنوز افراد مد نظر خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی نکردیم این است که هنوز از نامزدی قطعی افراد برای انتخابات مطمئن نیستیم. در شورای وحدت که توسط جامعه روحانیت مبارز راه اندازی شد، از ما نیز دعوت شد. در حقیقت ما باید یک دورنمای روشن از آن جمع داشته باشیم. نباید جایی وارد شویم و در ادامه ببینیم که جهت‌گیری‌ها به سمتی رفت که با شاخص‌های ما متفاوت است. در جایی که مساله روشن نیست و شبهه وجود دارد، از اول بهتر است وارد نشویم. هر چند به طور کلی ما در رابطه اصل وحدت نظر مثبت داریم.

دبیرکل جبهه پایداری درخصوص مصادیق مورد نظر پایداری برای انتخابات ۱۴۰۰ تشریح کرد: از الان نمی‌توانیم افراد را مشخص کنیم. در سال ۹۶ نیز در نظرسنجی‌های اولیه آرای قالیباف را بیشتر از رئیسی اعلام می‌کردند اما اتفاقاتی افتاد که آرای ایشان کم‌تر شد شرایط می‌تواند بسیار سیال باشد. اصل برای ما حمایت از اصلح است. انتخاب شخص به شرایط نیز بستگی دارد اما این به معنای تحت تاثیر پروپاگاندا قرار گرفتن نیست، بلکه باید ببینیم در آن شرایط چه تکلیفی داریم. شرایط انتخابات ریاست جمهوری را نمی‌توان از الان با قطعیت مشخص کرد.

محصولی ادامه داد: متاسفانه بعضی دوستان انرژی خود را بر تخریب پایداری گذاشتند، درصورتی که باید بر کار خود تمرکز کنند. البته امکانات هم محدود است. برای اغلب احزاب امکانات متعددی از منابع مختلف داده شده است در حالی که به پایداری حتی یک اتاق یا یک ریال هم داده نشده است و پایداری با این حساب باز روی اصول ایستادگی کرده است. پایداری نه روزنامه و نه ساختمان و نه دفتر چند طبقه دارد. بالاخره کار سخت است.

وی یادآورشد: خود دوستان اذعان دارند که در سال ۹۶ جبهه پایداری بیشترین کمک و استقامت را برای تبلیغات و راه اندازی ستادهای نامزد نهایی جریان انقلاب داشتند. موضع ما درمورد ایشان از همان ابتدا مشخص بود و حتی ستادهای کار و کرامت را تشکیل دادیم.

این فعال اصولگرا در پایان گفت: برای گرفتن نتیجه‌ در کار سیاسی باید با بکارگیری شاخص‌های مکتب امام خمینی(ره) تلاش کرد و خداوند هم وعده پیروزی قطعی را داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار