ایجاد و راه اندازی ۵۰ مرکز مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهواز

اهواز (پانا) - مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان از ایجاد و راه اندازی ۵۰ مرکز مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهواز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد و راه اندازی ۵۰ مرکز مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهواز

جمال شیبه، مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان با اعلام این خبر به پانا گفت: در راستای کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان در استان خوزستان، همکاری مشترک میان این نهاد و شهرداری اهواز و اداره کل فنی و حرفه ای استان صورت گرفت.
شیبه افزود: ایجاد و راه اندازی ۵۰ واحد کوچک بازیافت زباله های خشک در شهر اهواز یکی از بندهای این تفاهم‌نامه است که تاکنون 12 دستگاه با مبلغ تسهیلات 600 میلیون ریالی جانمایی و نصب شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند که در صورت توافق طرفین و توجیه اقتصادی، تعداد دستگاه‌ها قابل افزایش است.
مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان اهداف این تفاهم نامه را کوشش در جهت بهبود شاخص عدالت اجتماعی، تلاش در جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به عنوان مهمترین راهکار توانمندسازی خانوارهای نیازمند، تلاش در جهت ایجاد محیط سالم شهری و کمک به حفظ محیط زیست و توسعه اشتغال های مولد به منظور افزایش درآمد و تقویت بنیه مالی نیازمندان از طریق ایجاد اشتغال عنوان کرد.
او با بیان اینکه طرفین بر اساس این تفاهم نامه تعهدات مشترکی دارند که کمیته ای متشکل از نمایندگان شهرداری اهواز (مدیریت پسماند) واداره کل کمیته امداد خوزستان (معاونت اشتغال و خودکفایی)و معاونت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای استان نظارت بر روند اجرای تفاهم نامه را بر عهده خواهند داشت.
شیبه در ادامه بیان کرد: شهرداری با همکاری در جانمایی مکان‌های مناسب برای استقرار دستگاه‌های بازیافت زباله، صدور مجوز فعالیت و تخصیص مکان مناسب برای استقرار دستگاه بازیافت زباله در سطح اهواز را انجام داده و همچنین در خصوص ساماندهی مراکز انبارهای ضایعات فاقد مجوز جمع‌آوری زباله‌های خشک، ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های بخش تخصصی، واگذاری امتیاز تبلیغات و اختصاص کل درآمد حاصل از آن به مددجویان نیز از دیگر خدمات شهرداری است.
او تصریح کرد: کمیته امداد نیز باید در راستای شناسایی متقاضیان مستعد و دارای توان جسمی و روحی کافی برای انجام فعالیت تأمین سرمایه خرید تجهیزات و دستگاه‌های بازیافت زباله از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال همکاری و ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای و شهرداری را به متقاضیان انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار