عمل جراحی قلب باز در نیشابور با موفقیت انجام شد

نیشابور(پانا)- رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت دو عمل جراحی قلب باز (بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه قلب) روی دو بیمار در مرکز آموزشی، پژوهشی و‌درمانی ۲۲بهمن در سال روز مبعث پیامبر اکرم(ص) با موفقیت انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عمل جراحی قلب باز در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، محسن عظیمی نژاد گفت: دکتر محمد عباسی استاد جرّاحی قلب باز و رئیس گروه پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری تیم فوق تخصصی جراحی قلب این دانشگاه و با همکاری دکتر قاسم سلطانی استاد و فوق تخصص بیهوشی جراحی قلب باز، این عمل را برای دوبیمار خانم با سنین 74 و 50 ساله، در اتاق عمل جراحی قلب باز مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲بهمن با موفقیت انجام دادند.

به گفته عظیمی نژاد هردو بیمار پس از اقدامات تشخیصی اولیه در این مرکز درمانی شامل آنژیوگرافی و اکوکاردیوگرافی و‌مشاوره با جراح قلب جهت انجام جراحی قلب باز انتخاب شدند. این عمل حدود ۵ساعت طول کشید و هم اکنون حال هردو بیمار رضایت‌بخش و در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز درمانی۲۲بهمن تحت نظر هستند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی اتاق عمل جراحی قلب باز و دارا بودن امکانات به روز، بهترین برندها و آی‌سی‌یوی مجهز، در کنار بخش آنژیوگرافی که به همّت خیرین سلامت احداث و با امکانات دولتی تجهیز شد، بیماران نیازمند برای دریافت خدمات درمانی به شهر های اطراف بی نیاز هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در پایان با تجلیل از خیرین سلامت حاج محمد مهدی شفیعی که ساختمان بخش های مذکور را احداث کرد، رئیس جمعیت نیشابوری های مقیم تهران، انجمن خیریه مهورزان دیار عطار و فعالان پویش هزار نیشابوری اظهار کرد: تیم پزشکی مذکور در ادامه حرکت خیرین عزیز و همراهی با آنان اعمال جراحی مذکور را رایگان انجام دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار