سرمای ۱۹ درجه زیر صفر در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - شهر نیر در استان اردبیل دیشب را با سرمای ۱۹ درجه زیر صفر سپری کرد. دمای هوای شهر اردبیل هم به ۱۲ درجه زیر صفر رسید.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سرمای ۱۹ درجه زیر صفر در استان اردبیل

بارش برف و باران که تا بامداد امروز در استان اردبیل ادامه داشت، سبب کاهش دمای هوا و یخبندان در مناطق مختلف استان شده است.
براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی سامانه بارشی از صبح امروز از استان خارج شده، اما سرما و یخبندان شدید در طول شب و صبح تا روز دوشنبه در منطقه تداوم خواهد داشت.
از فردا یکشنبه جوی پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری در استان حاکم خواهد شد و از روز دوشنبه با وزش باد‌های جنوبی دمای هوا به تدریج افزایش خواهد یافت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیـل نیز گفت: با تثبیت وضعیت راه‌های اصلی و فرعی استان، راهداران از نخستین ساعات جمعه شب اقدامات خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی آغاز کرده‌ و تاکنون موفق به بازگشایی ۲۶۴ راه روستایی شده‌اند.

کلیم‌الله وثوقی در جریان بازدید از جاده نیر - سراب و گردنه صائین افزود: راه ۲۳۰ روستا در شهرستان‌های گرمی، خلخال، کوثر، اردبیل، مشگین‌شهر و نیر مسدود است و گروه‌های راهداری با همه توان درحال بازگشایی آنها هستند.

او از فعالیت ۸۰ گروه راهداری زمستانی در جاده‌های استان اردبیـل خبرداد و اضافه کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه شهرستان‌های نیر و نمین با ۳۰ سانتیمتر، اردبیل و خلخال با ۲۰ سانتیمتر بیشترین بارش‌ها را در ۲ روز گذشته داشته‌اند، گفت: در این مدت ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر باند برفروبی انجام شده و ۲۰۱ نفر راهدار با ۱۱۷ دستگاه ماشین‌آلات در وضعیت نامساعد جوی مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وثوقی بیان کرد: در طرح زمستانی امسال ۴۲۰ نفر نیروی راهداری در گردنه‌ها، جاده‌ها و راهدارخانه‌های استان با ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین مستقر شده‌اند.

او ذخیره‌سازی ۲۸ هزار تن مخلوط شن و نمک جهت انجام عملیات برفروبی را مورد اشاره قرار داد و از مسافران خواست قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم از امدادرسانی به ۴۹۲ نفر از در راه‌ماندگان بر اثر بارش شدید برف و کولاک در جاده‌های استان خبرداد و افزود: ۲۰ نفر از مسافران پس از نجات از محاصره برف و کولاک در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اسکان داده شده‌اند.

عزت‌الله ضربی با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نجاتگران این جمعیت در جاده‌های نیر- صائین، سرعین - اردبیل، خلخال - اسالم، کوثر - سرچم، مشگین‌شهر- اردبیل، مشگین‌شهر - پارس‌آباد، نمین - آستارا و اردبیل - خلخال (بودالالو) به یاری مسافران گرفتار در برف و کولاک شتافتند.

او تصریح کرد: ۱۲ تیم عملیاتی متشکل از ۴۲ نفر نجاتگر و پرسنل طی هشت عملیات امدادی با بکارگیری ۱۶ دستگاه خودرو امدادی به این افراد امدادرسانی کرده، تعداد ۴۱ بسته غذایی ۲۴ ساعته نیز در بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

دمای هوای شهر اردبیل هم اکنون ۸ درجه زیر صفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار