برگزاری دوره آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموزان منطقه17

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 17، از برگزاری دوره آموزش خبرنگاری، ویژه دانش آموزان دختر و پسر به صورت حضوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموزان منطقه17

طاهره پور محمود؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17 در گفت و گو با پانا گفت: از آنجایی که رسالت اصلی خبرگزاری پانا، پرورش و تربیت نسل رسانه‌ای کشور است، سازمان دانش آموزی منطقه17 با محوریت خبرگزاری پانا طبق بسته تحولی «هر دانش آموز؛ یک نقش اجتماعی» اقدام به برگزاری دوره آموزش خبرنگاری در منطقه 17کرده است که دوره اول آن با حضور 12 دانش‌آموز دختر و 8 دانش‌آموز پسر از مدارس منطقه امروز به پایان رسید.

پور محمود، با بیان اینکه دوره مقدماتی خبرنگاری دانش آموزان در راستای اجرای بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی و توانمندسازی دانش آموزان علاقه مند در زمینه خبرنگاری است عنوان کرد: چندی پیش دوره مدرسی پانا برای همکاران خانم و آقا به صورت مجازی از پانای مرکز برگزار شد. در حال حاضر مدرسین این دوره، اساتیدی هستند که در دوره آموزشی خبرنگاری شرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از اساتید مجرب استان برای آموزش اصول خبر نویسی، مصاحبه و گزارش نویسی دعوت به همکاری شد و هدف از برگزاری این دوره توسعه و گسترش سواد رسانه ای در دانش آموزان است.

پورمحمود افزود: در نخستین روز این دوره فراگیران با مبانی و مفاهیم خبرنویسی، ارزش‌های خبری، عناصر خبر، سبک‌های خبرنویسی آشنا شدند. لازم به ذکر است دوره خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه ویژه دختران 2،3 و 4 اسفند ماه و دوره پسران 16،18 و 20 اسفند ماه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: دانش آموزان با عضویت و فعالیت در خبرگزاری پانا می توانند استعداد خود را در این زمینه شکوفا کنند و مهارت های اجتماعی زیادی را کسب خواهند کرد و با کسب این آموزش ها برای پذیرش این نقش در جامعه آینده آماده خواهند شد.
پورمحمود افزود: این دوره علاوه بر مهارت افزایی به سطح اجتماعی دانش آموزان کمک می کند و باعث تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان راه‌گشای توسعه آموزشی است و آموزش مهارت‌ خبرنگاری هم این روحیه را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند و هم سواد رسانه‌ای آنان را در دورانی که بهره‌مندی از فضای مجازی و اخبار و اطلاعات منتشره در آن در دسترس همگان است، افزایش می‌دهد.

خبرنگار دانش آموز پانا، مهدی فرخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار