تربیت صحیح فرزندان نیازمند دانش، تجربه و زحمت است

تهران (پانا) - مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور، مطالعه را از مهمترین وظایف دانش آموزان دانست و تأکید کرد آنها باید در حوزه های مختلف از جمله در حوزه کار و درس خود مطالعه کنند و باید بتوانند خود را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

کد مطلب: ۱۱۷۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت صحیح فرزندان نیازمند دانش، تجربه و زحمت است

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی؛ مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور، با برگزاری جلسه ای به صورت بر خط در بستر شبکه شاد برای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشور، آنها را راهنمایی کرد و سخنان خود را از طرف نمایندگان دانش آموزی به گوش دانش آموزان رساند.

وی در این نشست مجازی گفت: مطالعه از مهمترین وظایف دانش آموزان است. آنها باید در حوزه های مختلف از جمله در حوزه کار و درس خود مطالعه کنند. همچنین باید وظایفی که بر دوش آنها است را بدانند و به آن آگاهی یابند. دانش آموزان باید بتوانند خود را در مسیر پیشرفت قرار دهند و خانواده‌ها نیز باید با در نظر گرفتن امکانات موجود راه را برای پیشرفت فرزندانشان هموار کنند.

حجت الاسلام بهشتی در سخنان خود خطاب به قشر دانش آموزی به دو نکته مهم از جمله ویژگی انتخاب های خدا و انتظارات انتخاب‌های مردم اشاره کرد و گفت: وقتی به اسامی انتخابی خداوند که در قرآن کریم آمده است نگاه می‌کنیم، به ویژگی هایی چون روشنایی، معنویت، پارسایی، شب‌زنده‌داری، پرستش، نیایش، ارتباط معنوی با خدا و گذشت خواهیم رسید.
وی در ادامه افزود: در درجه دوم، وقتی مردم، ما را انتخاب می کنند، به دنبال شناختی که از ما دارند، توقعاتی نیز خواهند داشت. از جمله صداقت و راستگویی که مهمترین آن است و در قرآن کریم آمده است: «راستگوترین راستگویان خود خداست.»

حجت الاسلام بهشتی افزود: تربیت صحیح فرزندان نیازمند دانش، تجربه و زحمت است و در سایه زحمت و تلاش فراوان، والدین می توانند فرزندانی بسیار بهتر از خودشان تحویل جامعه دهند.

یکی از دیگر انتظارات آنها وفای به عهد و امانت داری است و همواره سعی داشته باشید تا به این نکات توجه کنید. وی در پایان با آرزوی سلامتی برای همگان افزود: از خداوند می خواهم که توفیق بر همه ما مرحمت بفرماید تا آنگونه که او می پسندد خود را تربیت کنیم و برای خدمت به ملت عزیز و شریف ایران خودمان را آماده کنیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا، مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار