کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۴:

حفظ سلامتی دانش آموزان در شرایط کرونایی، هدف طرح های تربیت بدنی منطقه است

تهران (پانا) - کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۴ در ارائه گزارش سالانه، هدف از طرح های اجرا شده در این واحد را، حفظ سلامتی و فعالیت دانش آموزان در شرایط کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامتی دانش آموزان در شرایط کرونایی، هدف طرح های تربیت بدنی منطقه است

کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۴ شهر تهران در گفت و گو با پانا در خصوص طرح های اجرایی در یک سال اخیر گفت: یکی از طرح های اجرایی از اداره کل، طرح کوچ است که در رابطه با کنترل قد و وزن دانش آموزان در سه مرحله انجام می شود.

وی افزود: مرحله اول، غربال است که دانش آموزان باید قد و وزن خود را در سامانه سناد ثبت کرده تا طبق خروجی سامانه وضعیت بدنی دانش آموزان مشخص شود. مرحله دوم، مربیان سلامت و تربیت بدنی توصیه هایی در رابطه با وضعیت بدنی هر دانش آموز به او ارائه می دهند تا دانش آموزان به وضعیت مطلوب برسند. مرحله سوم که اخیرا آغاز شده است، ثبت مجدد قد و وزن بعد از توصیه های مربیان است که بعد از ثبت، طبق انتظاراتی که وزارتخانه و اداره کل دارد این است که ۳ درصد دانش آموزان باید به وضعیت بدنی مطلوب برسند.

وی در ادامه گفت: طرح هایی نیز توسط واحد تربیت بدنی منطقه ۱۴ شهر تهران اجرا شده است که عبارتند از: برگزاری مسابقه جدول برای مربیان تربیت بدنی، برگزاری کارگاه مهارت آموزی ویژه مربیان تربیت بدنی در شبکه شاد و در مقاطع مختلف، برگزاری چالش گام های سلامت من و نردبان چابکی ویژه دانش آموزان، وبینار تغذیه در خصوص طرح کوچ، وبینار الگوهای حرکتی آسیب زا توسط دکتر دعوت شده و پخش زنده برای مربیان تربیت بدنی، برگزاری مسابقاتی در رابطه با هفته تربیت بدنی از ۲۸مهر تا ۲ آبان ویژه مربیان تربیت بدنی‌، برگزاری مسابقات دهه فجر ویژه همکاران اداری، برگزاری مسابقات شطرنج آنلاین ویژه دانش آموزان با حمایت مجموعه مدارس محراب که در طی این سال اجرا شده است.

کاشانی نیا در پاسخ به استقبال و موفقیت طرح های اجرا شده در یک سال اخیر گفت: عمده استقبال ما از طرح کوچ بود که بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد دانش آموزان در سامانه سناد ثبت و پیگیری شدند. مسابقه شطرنج آنلاین نیز با استقبال خوبی مواجه شد و در هر جنسیت بیش از ۴۵۰ دانش آموز شرکت کردند.

وی افزود: هدف از اجرای هر طرح، سلامتی دانش آموزان و فعالیت داشتن آن هاست و ما تا به امروز حدود ۹۵ درصد به هدف خود رسیده ایم.

کاشانی نیا در خصوص طرح های اجرایی در سال آینده گفت: اگر شرایط به همین صورت باشد، طرح ها و فعالیت ها به صورت مجازی برگزار می شود و احتمالا در سال آینده نیز طرح کوچ را خواهیم داشت و طرح های ارسالی از وزارتخانه، اداره کل و منطقه نیز اجرا خواهد شد.

خبرنگار دانش آموز پانا: بیتا علیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار