کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای همزمان با محدودیت‌های کرونایی

نیشابور (پانا) - رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان نیشابور از کاهش قابل توجه تصادفات جاده ای با توجه به محدودیت های کرونایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای همزمان با محدودیت‌های کرونایی

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر گفت: در سال جاری 25 هزار و 536 مأموریت انجام شد که از این آمار 17 هزار و 152 مورد مربوط به مأموریت شهری و هشت هزار و 334 مورد مربوطه به مأموریت های پایگاه های جاده ای است.

مصطفی افشار نیک با اشاره به آغاز به کار اورژانس هوایی از سال 97 گفت: این مهم با هدف خدمت رسانی به مردم مناطق صعب العبور انجام شده که درسال 97 به 22 بیمار، در سال 98 به 75 بیمارو در سال 99 به 54 بیمار خدمت رسانی شده است.

وی در ادامه گفت: بعضی از مسئولان نیشابور نگران هزینه های گزاف هر پرواز برای دانشکده علوم پزشکی هستند که باید گفت که برای هر پرواز 40 تا 60 میلیون تومان هزینه می‌شود که تمام هزینه ها را سازمان اورژانس کشور تقبل می‌کند.

وی در ادامه به افزایش چشمگیر تماس های مردمی که حاکی از ترس مردم نسبت به ویروس کرونا بود اشاره کرد.

افشار نیک با اشاره به مزاحمت های برخی شهروندان برای این مرکز، یاد آور شد: مزاحمت های تلفنی باعث اختلال در امر امداد رسانی به بیماران واقعی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور در ادامه احداث و بهربرداری از 3 پایگاه شهری و دو پایگاه جاده ای، اخذ مجوز ساخت پایگاه امداد و نجات در کیلومتر 50 جاده نیشابور به سبزوار، بهره برداری از پایگاه حسینی در حد فاصل نیشابور گلبو در سال آینده، استخدام 44 نیرو انسانی، ساخت پایگاه در مرزبان با اعتبار 350 میلیون تومان و استقرار سه دستگاه موتور کراس در مناطق کوهستانی را از دیگر اقدامات شاخص این مرکز عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار