مدیر آموزش و پرورش کاشمر خبر داد:

تاکنون از بازگشایی مدارس در اول مهرماه خبر قطعی نداریم

۴۷۵ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد

کاشمر(پانا)- مدیر آموزش و پرورش تاکید کرد تا اکنون از بازگشایی مدارس خبر قطعی وجود ندارد، اما به دلیل عدم واکسیناسیون خانواده و دانش‌آموزان تمام مدارس در مهر ماه بازگشایی نخواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون از بازگشایی مدارس در اول مهرماه خبر قطعی نداریم

علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه در مکان تالار فرهنگیان گفت: در شهر کاشمر حدود 33 هزار دانش آموز داریم که ما با خانواده هایشان به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباطیم و از مشکلات اقتصادی آنها باخبریم. به همین دلیل ما امسال حدود 475 تبلت به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کردیم تا آنها بتوانند در طول سال دسترسی به شبکه شاد داشته باشند.

وی افزود: هدف آموزش و پرورش کاشمر انجام فعالیت های فرهنگی است که یکی از آنها اردوگاه امام خمینی (ره) است که به تازگی به سپاه پاسداران اجاره داده شده است.

طاهریان افزود: دغدغه معاونین در طول سال تحصیلی گذشته مبنی بر این بود که آیا دانش آموزان می توانند خود را به آموزش مجازی وفق بدهند و به پایه های بالاتر بروند، حتی به طوری که در خرداد برنامه هایی نظیر آموزش مجدد و فشرده به دانش آموزان ارائه شد تا برای شرایط کرونایی از عقب ماندگی جلوگیری کنند.

وی گفت: بزرگترین چالشی که دانش آموزان را تهدید می کند آسیب های اجتماعی و روانی است، به خصوص امروزه که آنها از محیط آموزشی و ورزشی و...دور هستند، اما در سال گذشته که مدارس به صورت غیرحضوری بود، ما طرح های متفاوتی برای جلوگیری از آسیب ها اجرا کردیم.

طاهریان ادامه داد: به دلیل اینکه بحث آسیب های اجتماعی بسیار مهم است در سال گذشته جلساتی در فرمانداری و نهادهای مختلف برگزار شد که با کمک دیگران از اینطور آسیب ها جلوگیری کنیم، به ویژه به مشاوران مدرسه تذکرات جدی داده شده و برای آنها نیروهایی به عنوان یاریگر به مدارس فرستادیم.

وی گفت: طبق آمارها، پسران دچار آسیب خشونت و دختران دچار افسردگی زیاد شده اند، به همین دلیل ما دوره های ضمن خدمتی برای مشاورین و یاریگرها برنامه ریزی و اجرا کردیم.

طاهریان در پاسخ به سوال پانا در مورد دلیل توقف کار پروژه نیم ساخته دارالقرآن واقع در کانون فرهنگی تربیتی لقمان گفت: بعضی از زیر ساخت‌های دارالقرآن انجام شده و طبق سخن های بانی پروژه، ساخت به زودی آغاز خواهد شد. همچنین اعتبارهایی برایش پیش بینی شده، البته زمانی که تعهد خیر پروژه تمام شود. اما همین که آموزش و پرورش توانسته زمین آن را تصاحب کند یکی از سخترین کارهایش به شمار می آید.

وی افزود: تاکنون ما از بازگشایی مدارس خبر قطعی نداریم اما قطعا طبق شرایط کرونایی حاکم بر شهر و کشور اول مهر تمام مدارس باز نخواهند شد.

خبرنگار: مجتبی صاحب زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار