مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

دوری از تحصیل و محیط آموزشی زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

اسلامشهر (پانا) - جلسه رابطین مجمع خیرین دانش‌‌آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان‌های استان تهران با حضور مدیر عامل مجمع خیرین و رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیر و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در سالن جلسات آموزش و پرورش اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دوری از تحصیل و محیط آموزشی زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

در این جلسه حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش با توجه به تمام عملکردهای خوب هنوز در بخشی از برنامه‌ها دغدغه عدم حضور جمعی از دانش‌آموزان واجب التعلیم را داریم و این محصول مواردی از جمله،بلایای طبیعی،مشکلات اقتصادی، فقر و... است.

او افزود: از سوی دیگر بچه‌هایی که به مدرسه نیامدند و بر اثر فشار اقتصادی کرونا جذب بازار کار شدند و در کنار این مورد، دخترانی داریم که زود ازدواج کرده و عرصه تحصیل را ترک می‌کنند و همین دوری از تحصیل و محیط آموزشی زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

بنار تصریح کرد: ایرانیان از دیر باز به مردمی دانش‌دوست معروف هستند و در اینجا نیز یک همت عالی را می‌طلبد که با کمک‌های فکری،معنوی و مالی در قالب همین مجمع خیرین دانش‌‌آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان‌های استان تهران حرکتی شایسته نظام آموزش و پرورش در جهت بازگشت این گروه از دانش‌آموزان به محیط آموزشی داشته باشیم.

در بخش دیگری از این جلسه قاسمی، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در سخنانی گفت: آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بیشتر به چشم می‌خورد.

او تأکید کرد:بر طبق قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب بیست و دوم اردیبهشت 99 مجلس شورای اسلامی و ابلاغ ریاست جمهور وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها مشخص شده و آموزش و پرورش هم وظیفه دارد شرایط بازگشت به مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل را فراهم کند و در کنار این مورد همکاری موسسات و نهادهای خیریه ضروری است.

ابوالفضل اخوان مدیر عامل مجمع خیرین دانش‌‌آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان‌های استان تهران در سخنانی اظهار کرد: این مجمع با حمایت خوب مدیر کل، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،همکاری موسسه خیریه قمر بنی هاشم(ع) و تعیین رابطان در مناطق تابعه در حال شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و ثبت در سامانه به همراه اجرای طرخ آوا (آموزش از راه دور کودکان ) در حال فعالیت است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار