در آیین افتتاح فاز اول دهکده ورزش دانش‌آموزی در آذربایجان شرقی؛

حاجی میرزایی: ورزش ساعت فراغت نیست، بلکه کلاس یادگیرى است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با مطرح کردن این موضوع که ورزش ساعت فراغت نیست، بلکه کلاس یادگیرى است، گفت ورزش دانش‌آموزی تمرین کارگروهی، جامعه پذیری و تسهیل گر فرآیند یادگیری است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: ورزش ساعت فراغت نیست، بلکه کلاس یادگیرى است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح دهکده ورزش دانش آموزی در تبریز، ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم گفت: پیامبر یک معلم بود که براى تربیت انسان ها در سخت ترین موقعیت ها قرار گرفت و این شرافت و افتخار بزرگى است که ما معلمان ادامه دهنده راه پیامبران در امر تعلیم و تربیت هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه با آگاهى رونق پیدا می کند و نقطه آغاز زندگى است، گفت: مدرسه و خانه دو کانون مهم فهمیدن هستند، نخستین بارقه های فهم در خانه ظهور و در مدرسه قوام پیدا می کند.

وی افزود: همه کسانی که در ساخت مدرسه سهیم هستند در حقیقت در ساخت جامعه و آینده و همه مظاهر سازندگى و پیشرفت در کشور سهیم هستند .

حاجی میرزایی تاکید کرد: سلامت و تربیت جسمی همانند تربیت روانی، اجتماعى ، اخلاقی ، سیاسی و اقتصادی یک وزن دارد و بخشی از فرایند تربیت است .

وزیر آموزش و پرورش با مطرح کردن این موضوع که ورزش ساعت فراغت نیست، ورزش کلاس یادگیرى است، گفت: یادگیری هایی که در پرتو ورزش انجام می شود عمیق تر از یادگیرى تئورى است .

وی تصریح کرد: ورزش با تجربیات مهمی چون کارگروهی و جامعه پذیری همراه است و زمینه ساز تسهیل یادگیرى در ارکان دیگر است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اجرای طرح کوچ ،توده بدنی 13 میلیون و ٣٠٠ هزار دانش آموز اندازه گرفته شده است و حدود ٣٠ درصد دانش آموزان چاق هستند یا اضافه وزن دارند، گفت: بسیاری از بیمارى ها تحت تاثیر چاقی افزایش پیدا می کند .

حاجی میرزایی اضافه کرد: تنها موردى که دانش آموزان را تهدید میکند کرونا نیست و ما باید تعادل هوشمند بین ملاحظاتی که از نظر کرونا دانش آموزان را تهدید میکند و سایر آسیب های دیگر ایجاد کنیم.

وی افزود: در شاد زنگی بنام ورزش صبحگاهى داریم که دانش آموزان هر روز با مراجعه به آن می توانند روز خود را با ورزش شروع کنند.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: هیچ افتتاحی جذاب تر از افتتاح واحد آموزشی نیست چرا که افتتاح مدرسه یعنی آینده سازی و گامی بزرگ براى عدالت و به ویژه عدالت آموزشى است.

حاجی میرزایی در پایان گفت: نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی نقش برجسته ای است و قطعا از تلاش خیرین حمایت و تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار