مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

مجلس شورای اسلامی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: قوانین سازنده تصویب شده در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبریست، بسیار راهگشاست.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس شورای اسلامی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور «وحید جلال زاده» نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش استان دارای ۳۸هزار نفر نیروی انسانی است که امسال برای ۶۲۵هزار دانش آموز استان در بیش از 5هزار مدرسه خدمت رسانی می کند.

منافی با قدردانی از تلاشهای فرهنگیان استان در ایام کرونا اضافه کرد: شرایط جغرافیایی استان به گونه ای است بیش از 3هزار مدرسه استان در روستاها می باشد و این بیانگر پراکندگی روستاها و صعب العبور بودن مناطق است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی هم اکنون از طریق نیروهای حق التدریس، سرباز معلم و بکار گیری بازنشستگان پوشش داده می شود؛ افزود: این نهاد نیازمند هشت هزار و ۴۲۹نفر نیرو جدید است که با در نظر گرفتن یک‌هزار و ۵۰۰ بازنشسته امسال این تعداد به ۱۰هزار نفر می رسد.

این مقام مسئول کمبود فضای آموزشی در سطح استان را از دیگر مشکلات مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: استان آذربایجان غربی با سرانه فضای آموزشی ۴.۲ مترمربع جزو استانهای لازم التوجه در این زمینه می باشد.

منافی با بیان اینکه تراکم بالا در کلاس درس بدور از عدالت آموزشی است؛ خاطر نشان کرد: رفع معضل تراکم بالای کلاسی بویژه در شهرستان ارومیه باید مورد توجه نمایندگان محترم و مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: نبود درآمدهای اختصاصی برای آموزش و پرورش استان منجر به عدم امکان پرداخت ماموریتها و اضافه کاری کارکنان اداری شده است که توجه ویژه در راستای اختصاص اعتبارات ملی و استانی را می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به اینکه صف و ستاد آموزش و پرورش در راستای امور آموزشی فعالیت می کند، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تا در خصوص اصلاح قانون اعمال مدرک تحصیلی دوم برای پرسنل اداری آموزش و پرورش نیز اقدام نمایند.

منافی تاکید کرد: حفظ شان معلم در جامعه امری ضروریست که باید با همدلی مردم و مسئولان همواره در اولویت قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: قوانین سازنده مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار راهگشاست.

شمولیت فرآیند رتبه بندی معلمان برای تمامی نیروهای آموزش و پرورش اعم از اداری و آموزشی، حل ریشه ای معضل بازماندگان از تحصیل و نگاه ویژه به استان آذربایجان غربی در تخصیص اعتبارات ملی و عمرانی از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار