استاندار در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای گیلان،

آگاهی افزایی از مسئولیت اجتماعی مردم و حفظ سلامت عمومی لازم است

رشت ( پانا) - استاندار گیلان رویکرد رهبر معظم انقلاب در توجه به توصیه های بهداشتی را برای همگان، الگویی در عمل به مصوبات ستاد کرونا خواند و بر لزوم آگاهی افزایی از مسئولیت اجتماعی مردم و حفظ سلامت عمومی و نیز تقویت بازرسی‌ها از بازار برای رعایت الزامات بهداشتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی افزایی از مسئولیت اجتماعی مردم و حفظ سلامت عمومی لازم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به قرار داشتن در روزهای پایانی سال و فرا رسیدن نوروز اشاره و بیان کرد: در این ایام به روال هر سال، شاهد جنب‌وجوش های اجتماعی در بازار برای خرید هستیم ولی با در نظر داشتن وضعیت شیوع بیماری، باید زمینه ای فراهم شود که علاوه بر کاهش ترددها، الزامات بهداشتی و مراقبتی، پیوسته از سوی همه آحاد جامعه رعایت گردد.

وی با یادآوری این نکته که کووید ۱۹ یک بیماری فراگیر جهانی با قابلیت همه گیری گسترده است، گفت: بر این مبنا، مراعات توصیه های ارائه شده بویژه فاصله گذاری اجتماعی، در قطع زنجیره شیوع بیماری موثر است.
نماینده عالی دولت در گیلان به کوشش و تلاش‌های مستمر و یک ساله کادر فداکار درمان برای تامین سلامت جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: این‌که تک تک مردم برای بازتوانی کادر بهداشتی و درمانی، از رفت و آمدهای غیرضروری، پرهیز کرده و نسبت به رعایت توصیه های مراقبتی، اهمیت و حساسیتی بیشتر از قبل قائل باشند؛ یک وظیفه ملی است.
وی به وضعیت ثابت بیماری کرونا در گیلان و کنترل آن طی روزهای اخیر اشاره و بر ضرورت استمرار این روند با جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد.

زارع ادامه داد: در پیش گرفتن سبک جدید زندگی سازگار با کرونا، راهی است که می‌تواند مسیری ایمن در مواجهه با تهدیدات این بیماری، فرا روی ما بگشاید.

وی به نمایش نمودار میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۳۱ استان کشور در ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و اضافه کرد: کم توجهی به توصیه ها و عادی انگاری، هشداری جدی محسوب می شود که همگان باید توجه داشته باشند.

استاندار گیلان رویکردهای رهبر معظم انقلاب را الگوی عملی رعایت توصیه های بهداشتی دانست و تصریح روز گذشته ایشان مبنی بر لزوم توجه همگان به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را یادآور شد و گفت: آگاهی افزایی آحاد شهروندان از مسئولیت اجتماعی و ضرورت توجه به حفظ سلامت عمومی، می‌تواند بسترساز مشارکت دوباره مردم در مدیریت کرونا بویژه در ایام نوروز باشد.

زارع افزود: انتظار دارم صداوسیما و کمیته رسانه و فضای مجازی؛ نسبت به تولید محتوای اثربخش در این زمینه اقدام کنند.

وی به برگزاری آیین های ملی و مناسبت های مذهبی با شکلی جدید و متمایز از قبل، در بستر فضای مجازی طی یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد همکاری های آگاهانه ای از سوی مردم بوده ایم و لازم است این رویکرد؛ در مورد عید نوروز پیش رو نیز استمرار یابد.

وی با یادآوری تأکیدات پیوسته در جلسات پیشین ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت فراهم سازی بسترهای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان گفت: با توجه به امکان افزایش حضور مردم در بازارها و مراکز خرید، باید این مهم تقویت شده و اطلاع رسانی های لازم نیز در این خصوص صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نظارت ستاد مدیریت کرونا را موظف به تقویت بازرسی ها از بازار، اماکن عمومی، پایانه های مسافربری، مطب پزشکان و رعایت الزامات بهداشتی کرد و افزود: از تمامی ظرفیت های رسانه ای برای ارائه آگاهی به مردم و تشویق آنان به خریدهای اینترنتی یا در صورت نیاز به خرید حضوری، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان های تجاری، بهره گرفته شود.
وی اجرای خوب طرح محله‌محور موسوم به شهید سلیمانی را یاریگر موثر کادر درمان دانست و گفت: اجرای مرحله دوم این طرح توسط بسیجیان آموزش دیده، کادر بهداشتی، عوامل هلال احمر ودیگر دست اندرکاران با مشارکت و همکاری مردم فهیم ، مورد انتظار است.
استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: مردم استان گیلان همواره در انجام کارهای خیر، از بهترین ها بوده اند و بویژه طی یک سال اخیر و پس از شیوع کرونا، در هنگامه‌های مختلف و پویش‌هایی همچون کمک های مومنانه، از یاری به همنوعان خویش دریغ نکرده اند.
وی از مردم فهیم و نیک اندیش استان برای مشارکت در دستگیری از نیازمندان دعوت کرد.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای گیلان به ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار