با اجرای آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری

بیش از 68 هزار هکتار اراضی دشت سیستان زیر کشت رفت

زاهدان (پانا) - مجری طرح آبرسانی دشت سیستان اعلام کرد با اجرای طرح آبرسانی دشت سیستان بهره وری آب مصرفی به بیش از دو برابر ارتقا یافته و براساس تکنیک‌های سنجش از راه دور در سال زراعی جاری سطح سبز در این منطقه به رقم ۶٨ هزار و ١٠٠ هکتار رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 68 هزار هکتار اراضی دشت سیستان زیر کشت رفت

محمدعلی نیکبخت، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: با بررسی الگوریتم‌های راداری و اپتیکی و تکنیک های سنجش از دور در سال زراعی جاری سطح سبز دشت سیستان به رقم ۶٨ هزار و ١٠٠هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان افزود: از این سطح ۵۶ هزار و ٧٠٠ هکتار از محل طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان آبگیری شده و مابقی از محل آب چاهک ها و از طریق انهار سنتی مشروب شده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته تا اول هفته دی‌ماه ١٣٩٨ با رهاسازی ٢٢٠ میلیون مترمکعب آب از طریق انهار، ۴١ هزار هکتار به زیر کشت رفت، ولی در سال زراعی ١٣٩٩ تا هفته اول دی‌ماه با تحویل ١٠٧ میلیون مترمکعب آب از طریق طرح آبرسانی در محل حوضچه‌های پنج هکتاری،۵۶ هزار و ٧٠٠ هکتار از زمین های کشاورزان به زیر کشت رفت.

نیکبخت گفت: با قیاس این ارقام علاوه برصرفه جویی ١١٣ میلیون مترمکعبی آب، شاهد ارتقای بهره‌وری آب مصرفی به ازای هرمتر مکعب آب مصرفی از ٢ متر به ۵ متر مربع سطح سبز هستیم.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان بیان کرد: با اجرای طرح تغییر الگوی کشت ارتقای بهره وری آب بیشتر خواهد شد.

گفتنی است تاکنون طی دو مرحله آبیاری مزارع کشاورزان در پنج شهرستان حوزه سیستان ١٧٠ میلیون مترمکعب در محل حوضچه های پنج هکتاری تحویل کشاورزان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار