شهرستان ری، قطب کشت سبزی و صیفی استان تهران

شهرری(پانا)- شهرستان ری، سالانه حجم زیادی از محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند؛ به همین دلیل، این شهرستان به عنوان قطب کشت سبزی و صیفی استان تهران معرفی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان ری، قطب کشت سبزی و صیفی استان تهران

شهرستان ری، قطب کشاورزی استان تهران درصد بالایی از سبزیجات و صیفی‌جات این استان را تولید می‌کند که در کنار خانه‌های مردم زمین‌های بزرگی زراعتی واقع شده است؛ در این زمین‌ها سیفی‌جات، سبزیجات و تمام این محصولات برای مردم به صورت کاملا طبیعی کاشت و برداشت می‌شود .

محمد‌علی درویشی، کارگر زمین‌ سبزیجات باغ آهو شهرری، در رابطه با فعالیت و اشتغال در این زمین‌ها گفت: این زمین زراعتی، حدود ۶۰۰۰ هزار‌متر است و تقریبا ۲۰ نوع از انواع صیفی‌جات شامل ترب، شنبلیله، جعفری، تره، اسفناج، شاهی و ریحان، به طور سالانه در آن کاشت و برداشت می‌شود؛ بذر‌ها را بعد از زمستان در زمین‌ها می‌کارند و در تابستان آنها را برداشت می‌کنند.

او افزود: مشتری‌های این باغ نسبتا" زیاد هستند، زیرا سبزی‌ها تازه است و اصطلاحا از تولید به مصرف است و در همان روز که برداشت می‌کنند، به دست مشتری هم می‌رسانند. ارسال این سبزی‌ها نیز به صورت پاک شده به تمام مناطق تهران نیز پخش می‌شود.

درویشی ادامه داد: یازده سال است که در این زمین مشغول به کار است، زمستان‌ها این زمین خالی از سبزی است به دلیل هوای سرد؛ همچنین این زمین‌ها با آب چاه موتور آبیاری می‌شود.

او با بیان اینکه سبزی‌کاران شهرستان ری، سالانه حجم زیادی از محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کنند، خاطرنشان کرد: این شهرستان به عنوان قطب کشت سبزی و صیفی استان تهران است.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار