حسینی: نظام تعلیم و تربیت اصلی‌ترین نهاد توسعه انسان مبنا است

اردبیل (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اردبیل عنوان کرد نظام تعلیم و تربیت اصلی‌ترین نهاد توسعه به شمار می‌رود و در این فرآیند بزرگترین منبع توسعه نیز نیروی انسانی است که در آموزش و پرورش اساس و پایه آن ریخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: نظام تعلیم و تربیت اصلی‌ترین نهاد توسعه انسان مبنا است

سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در نشست شورای معاونان، رؤسا و مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان که در خانه معلم اردبیل برگزار شد، طی سخنانی توسعه انسان مبنا را ضرورت انکارناپذیر عصر کنونی اعلام کرد و گفت: در همه دنیا ۸۰ درصد عامل توسعه منابع انسانی است، اما در کشورمان این درصد کمتر از ۳۵درصد است که ضرورت دارد در سال‌های آینده متناسب با هدف‌گذاری کشوری این فرآیند به ۹۵ درصد برسد.

وی تصریح کرد: در کنار همه منابع مادی، معنوی و تکنولوژی‌های مدرن، اساس و محور تحول در عصر کنونی نیروی انسانی است که قطعاً مدرسه و کلاس، واحد تحول‌آفرین و کارگزار این تحول نیز، معلم است. در همه دنیا سنجش توسعه با تراز معلم و گذر از منابع انسانی به سرمایه انسانی مورد توجه است تا در کنار سرمایه‌های طبیعی، مالی، مادی، فرهنگی و اجتماعی عنصر اصلی و سرمایه انسانی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اصلی‌ترین شاخصه سند تحول بنیادین را ارتقای کیفی و عدالت آموزشی اعلام کرد و ادامه داد: باید به استانداردسازی فضا و تجهیزات در کنار منابع انسانی توجه جدی شود.

حسینی، ضرورت برقراری عدالت آموزشی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در کشور ۲۴ نوع مدرسه داریم که این مدارس، با کیفیت و عدالت آموزشی فاصله دارند. باید یک مدرسه در کشور وجود داشته باشد اما به تناسب دانش‌آموزان تیزهوش، متوسط و استثنایی معلمان بتوانند برنامه‌های آموزشی خود را ارائه کنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید به سمت آرمانی‌ترین فضای آموزشی، همان تک مدرسه‌ای بودن حرکت کنیم، چرا که همچنان تنوع مدارس، بی‌عدالتی را در جامعه رشد می‌دهد.

حسینی در طرح هدایت اظهار کرد: به صورت میانگین در کشور ۷۰ درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند در حالی که این میزان دسترسی در استان اردبیل ۸۷ درصد است که نشان از مداخلات موفق مدیریتی در این استان دارد.

وی دغدغه مقام معظم رهبری را در بی‌عدالتی دیجیتالی یادآور شد و تصریح کرد: بر همین اساس ما مأموریت یافتیم تا در قالب طرح هدایت، نگرانی جامعه را از دسترسی دانش‌آموزان به تبلت و امکانات آموزشی دیجیتال مهیا کنیم تا دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: ۳۰ درصد از دانش‌آموزانی که به تبلت و گوشی دسترسی ندارند قطعاً از تحصیل باز نماندند، بلکه نحوه یادگیری آنها متنوع است ولی عادلانه است که این دانش‌آموزان که سه میلیون دانش‌آموز را در کشور شامل می‌شوند به این فضا دسترسی پیدا کنند.

حسینی در ادامه افزود: این سه میلیون دانش‌آموز در معرض خشن‌ترین جلوه بی‌عدالتی هستند و برای کاستن از این رنج و غم آشکار باید خیران پای کار بیایند تا نسبت به تهیه امکانات آموزشی و توزیع عادلانه آن در مناطق مختلف اقدامات و الزامات به کارگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: ما با استفاده از ظرفیت خیران سعی می‌کنیم تا تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان را تهیه کنیم، چرا که آموزش و پرورش ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار ندارد که بخواهد تجهیزات آموزشی دیجیتالی را تهیه و به مدارس اهدا کند.

معاون وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: ۲۰شرکت در کشور نسبت به تولید تبلت اقدام می‌کنند که محصول تولیدی هشت کارخانه مورد تأیید است، ولی با این شرایط نمی‌توان نیاز سه میلیون دانش‌آموز را تهیه کرد و از همین رو بخشودگی عوارض گمرکی برای واردکنندگان تبلت در نظر گرفته شده است.

حسینی بیان کرد: برای استان اردبیل چهار هزار تبلت تاکنون توزیع شده و تلاش می‌کنیم تا ۲۶ هزار تبلت مورد نیاز را نیز تأمین کنیم تا ۳۱هزار دانش‌آموزی که تبلت و امکانات دیجیتالی برای ورود به شبکه شاد را ندارند از این امکانات استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سطح کشور نیز ۲۱۵هزار تبلت تاکنون به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده، ولی تعهد ما یک میلیون تبلت است که در استان اردبیل نیز با تفاهمنامه‌ای که بین استانداری و آموزش و پرورش به امضا رسیده، امیدواریم بخشی از تبلت‌های مورد نیاز با کمک خیران تأمین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار