انتخابات شوراها در یک‌هفتم شعبات، الکترونیکی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد که انتخابات شوراها در یک هفتم شعبات انتخاباتی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراها در یک‌هفتم شعبات، الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، سیدحمیدرضا کاظمی به برگزاری ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال آینده اشاره کرد و گفت: وزارت کشور برای برپایی صندوق‌های رای الکترونیکی ظرفیتی دارد، از این رو وزارت از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در خواست صدور مجوز برای استفاده از این ظرفیت را داشت که با آن موافقت شد.

وی افزود: از این رو وزارت کشور مجاز شد که تا حد ظرفیت خود که بالغ بر 32 هزار صندوق الکترونیکی و در هر شعبه تا سه دستگاه را نصب کند. با این حساب امکان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی در 10 هزار شعبه اخذ رای فراهم می‌شود و از آنجایی که در کشور 72 هزار شعبه اخذ رای داریم در واقع در یک هفتم شعبات انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: این مجوز برای کلانشهرهای به غیر از تهران است، چرا که در پایتخت 4 انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره ای مجلس خبرگان و شورای شهر و روستا برگزار می‌شود که سه انتخابات دیگر دستی است و احتمال دادیم با برگزاری الکترونیکی یک انتخابات، مردم سردرگم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار