حاجی میرزایی در نشست صمیمی با مدیران استان گیلان:

دوران کرونا فرصت طلایی برای درخشش مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت است

رشت ( پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت که کرونا مسئولیت مدیران را در قبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها تغییر نداده، بلکه با توجه به شرایط جدید شیوه‌های نظام تعلیم و تربیت تغییر کرده است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دوران کرونا فرصت طلایی برای درخشش مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت است

محسن حاجی میرزایی در برنامه ارتباط هفته با مدیران مدارس استان گیلان که در شبکه شاد برگزار شد، با قدردانی از کوشش های مدیران در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: حاصل برنامه ریزی های مسئولان توسط مدیران و معلمان به ثمر می نشیند و مدیران حلقه واسط بین خانواده ها و معلمان هستند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییر شیوه های آموزش بیان کرد: در گذشته که همه شیوه های سازماندهی معلمان و آموزش دانش آموزان به صورت حضوری بوده در حال حاضر جای خود را به نظارت از راه دور در شکل غیر حضوری داده که البته دشوار تر است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش بی بدیل مدیران در آموزش های نوین خاطرنشان کرد: مهم ترین مسئولیت مدیران مدارس در شرایط حاضر ارتقای کیفیت و چگونگی آموزش دانش آموزان است و این فرصتی است که ما بتوانیم در شرایط جدید واکنش مناسب در برابر وقایع نوپدید از خود نشان دهیم.

وی با اشاره به شیوه های متنوع آموزش و پرورش در مواجهه با آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی اظهار کرد: استفاده از بستر شاد، مدرسه تلویزیونی، بسته های آموزشی و کلاس های حضوری ابزارهایی برای اهداف غایی آموزش و پرورش در پیوند خانه و مدرسه هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی جامعه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با جلب اعتماد خانواده ها، شرایط آموزش برای دانش آموزان آسان شود و دغدغه های آنان بیش از پیش رفع شود.

وی شیوع کرونا را بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت در جهان دانست و افزود: مدیران از مهم ترین سرمایه های جامعه هستند و باید با مدیریت صحیح دوران کرونایی و استفاده بهینه از موقعیت ها از این شرایط سخت عبور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با تأکید بر نقش موثر مدیران در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: مدرسه و مدیران منشأ تحول جامعه هستند و در شرایط وقوع کرونا با اجرای برنامه های مختلف چرخ های نظام تعلیم و تربیت را به حرکت درآوردند.

محمد رحمتی افزود: با برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش و حمایت های استاندار توانستیم هم به صورت حضوری و هم در فضای مجازی در روستاها و شهرها با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش در شرایط اضطرار هم متوقف نشده است.

وی افزود: با بهبود رنگ بندی کرونایی در شهرهای آبی و زرد آموزش را به صورت حضوری در مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش آموز ادامه دادیم و در این راه تا حدامکان کیفیت بخشی آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار