در بررسی کارشناس بهداشت مدارس شمال تهران عنوان شد:

وضعیت خوب مدارس منطقه 3 در شاخص های 40 گانه سلامت

تهران (پانا) - کارشناس سلامت منطقه 3 تهران، ضمن بازدید از مدارس منطقه، بر لزوم رعایت شاخص های سلامت از طرف مدارس در دوران اپیدمی کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت خوب مدارس منطقه 3 در شاخص های 40 گانه سلامت

به گزارش روابط عمومی منطقه و به نقل از کارشناسی سلامت وتندرستی، کارشناس بهداشت مدارس شمال تهران همراه با سمیه محمدی؛ کارشناس بهداشت منطقه با حضور در مدارس بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی نظارت کردند.

میزان آمادگی مدارس برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی، آموزش گندزدایی به کارکنان مدرسه، نصب پوسترهای آموزشی و خودمراقبتی، شستشو و گندزدایی آبخوری، دستشویی و توالت ها، ضرورت استفاده از ماسک در فضای آموزشی، رعایت اصول ایمنی، وجودآب آشامیدنی سالم و آبخوری های استاندارد، وجود صابون و مایع در سرویس بهداشتی از جمله شاخص های ۴۰ گانه ارزیابی در مدارس است که در این بازدید مورد ارزیابی قرار گرفت.

سمیه محمدی درباره این بازدید گفت: مدارس موظف به تامین و دپوی حداقل ۲ هفته ای مواد ضدعفونی کننده همانند صابون، مایع دستشویی، دستکش، ماسک دستمال کاغذی هستند. وجود صابون و مایع به اندازه کافی در سرویس های بهداشتی دانش آموزان، کارکنان و معلمان وجود سطل زباله پدالی درب دار با کیسه زباله در محیط مدرسه و سرویس های بهداشتی و تهویه مناسب فضاهای مورد استفاده درمدرسه از دیگرشاخص های این ارزیابی تخصصی در مدارس است.

محمدی ادامه داد: مدراس باید ژل ضد عفونی و الکل با غلظت مناسب را در کلاس ها در دسترس همه دانش آموزان، معلمان و کارکنان، قرار دهند. رعایت فاصله بیش از یک متر میز معلم با دانش آموزان و رعایت فاصله حداقل۲-۱ متری بین افراد از هم در کلاس ها و کلیه فضاهای فیزیکی، از دیگر شاخص های این بازدید بوده است.
شایان ذکر است مدارس بازدید شده در اکثر شاخص ها نمره مطلوبی را دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار