تشریح طرح نماد در کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران

تهران (پانا) - آخرین جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران باحضور معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل، دبیر کمیته فرهنگی، معاون مدیر کل بهزیستی و نمایندگان ادارات کل و نهادهای استان تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح طرح نماد در کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تربیت نسل جدید باید براساس ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین باشد تا بتوان به همه جنبه‌های تربیتی دانش‌آموزان پرداخت و با این روش شهروندان اجتماعی و مسئولیت‌پذیر برای آینده کشور تربیت کرد.

او خاطرنشان کرد: نگاه آسیب شناسانه و علمی به مسائل و مشکلات دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم است و از نگاه مکانیکی به دانش‌آموزان در این حوزه ها باید پرهیز کرد.

هاشمی گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یک طرح پیشرفته و سیستماتیک هست که با مشارکت نهادها و ارگان‌های مختلف گام مهمی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان برداشته خواهد شد.

در ادامه نوروزی دبیر کمیته فرهنگی با ارائه گزارشی از مصوبات قبلی و پیگیری ادارات مختلف در این خصوص بیان کرد: بهترین بستر برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه علی‌الخصوص مبارزه با اعتیاد، آموزش و پرورش می‌باشد و با توجه بیشتر به این حوزه، آثار مطلوبی در کاهش آسیب‌ها شاهد خواهیم بود.

در ادامه جلسه قاسمی رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش به تشریح کامل طرح نماد پرداخت و ضمن اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 23اردیبهشت 1399 مجلس شورای اسلامی گفت: در این نظام مراقبت 14 دستگاه عضو ائتلاف هستند که با نقشهائی که برایشان تعریف شده است باید به کمک دانش‌آموزان آسیب‌دیده و در معرض خطر بشتابند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد ابزارهای شناسائی و غربالگری دانش آموزان توسط آموزش و پرورش مهیا شده است و پس از شناسائی و مداخلات مختصر، دانش آموزانی که مورد آسیب جدی واقع شده اند یا در معرض آسیب هستند از طریق سامانه به نهادهای عضو ارجاع داده می‌شوند که امیدواریم با همکاری سایر ادارات و نهادها مشکلات این دانش آموزان مرتفع گردد. در پایان جلسه مقرر گردید اداره کل بهزیستی، دانشگاههای علوم پزشکی و امیته امداد جلسات تخصصی و توجیهی برای کارشناسان مناطق استان و شهرستانهای تهران با همکاری آموزش و پرورش برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار