برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان شهر تهران

تهران (پانا) - مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان شهر تهران به میزبانی دارالقرآن یاران امام خمینی(ره) منطقه ۱۱ و به صورت مجازی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان شهر تهران

مهدی نعیمی؛ رییس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در گفتگو با پانا گفت: یکی از اهداف فعالیت های اداره قرآن، عترت و نماز انس با قرآن در بین دانش آموزان و فرهنگیان است.

نعیمی درباره هدف برگزاری مسابقات فرهنگیان بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات فرهنگیان این است که فرهنگیان با قرآن، عترت و نماز بیشتر آشنا شوند تا بتوانند دانش آموزان را به فرهنگ قرآن و عترت و نماز جذب کنند چون براساس سندتحول بنیادین یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش تربیت عبد صالح و رسیدن به حیات طیبه است و این امر میسر نمی شود مگر اینکه فرهنگ قرآن در بین فرهنگیان و دانش آموزان بیشتر گسترش پیدا کند.

نعیمی افزود: حدود ۴۰۰۰ نفر از فرهنگیان همه ساله در مسابقات فرهنگیان در مرحله منطقه شرکت می کنند و برگزیدگان به استان راه می یابند که امسال با توجه به شرایط، مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در مرحله مقدماتی مسابقات، آثار منتخبین مناطق شهر تهران در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، روش تدریس احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و قصه گویی قرآنی دریافت شد و آزمون کتبی رشته های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت برخط برگزار شد. در رشته حفظ، مرحله اول به صورت برخط و کتبی برگزار شد و پس از داوری در مرحله مقدماتی، ۶۸ نفر از همکاران در دو بخش خواهران و برادران به مرحله نهایی که به صورت برخط برگزار می شود راه یافتند. در مرحله نهایی، شرکت کنندگان به صورت زنده و برخط به مسابقه می پردازند و اجرای متسابقین با حضور داوران بررسی و داوری می شود.
نعیمی در پایان از زحمات دست اندرکاران برگزاری مسابقات در منطقه ۱۱ تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار