فاز دوم ترزیق واکسیناسیون علیه کووید 19 در زاهدان آغاز شد

زاهدان (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد در فاز دوم واکسیناسیون علیه ویروس کرونا هزار و 410 نفر از کادر درمانی شاغل در بخش اورژانس و بخش های عمومی بیمارستان ها و مراکز درمانی و تعداد محدودی از سالمندان بالای 65 سال و جانبازان بالای 50 درصد واکسینه خواهند شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فاز دوم ترزیق واکسیناسیون علیه کووید 19 در زاهدان آغاز شد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری علی آباد اظهار کرد: در فاز اول ترزیق واکسن کرونا 105 نفر از کادردرمانی شاغل در بخش های مراقبت های ویژه در مقابل کووید 19 واکسینه شدند و در این مرحله کادر درمان و مدافعان سلامت شاغل در بیمارستان ها، بخش اورژانس، بخش عمومی، مراکز 16 ساعته، کادر آزمایشگاه و تعدادی محدودی از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان بالای 65 سال و جانبازان بالای 50 درصد بر علیه کووید 19 بوسیله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» واکسینه خواهند شد.

وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون بر اساس اولویت های سند ملی واکسیناسیون کووید 19 است و در این مرحله شامل کادر درمانی شاغل در بیمارستان (بخش های اورژانس، بخش عمومی و آزمایشگاه کووید) و مراکز 16 ساعته و تعداد محدودی از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و جانبازان است که در دو دوز به فاصله 21 روز انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: واکسیناسیون کادر درمانی کووید 19 طبق پروتکل های استاندارد در سیستان و بلوچستان از روز گذشته آغاز شده است و سایر گروه‌ها نیز بر اساس سهمیه اعلام شده امروز صورت می پذیرد و زمانی می توان گفت که جامعه به ایمنی نسبی رسیده است که بیش از 70 درصد از افراد جامعه در مقابل کرونا واکسینه شوند و تا آن زمان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به همه مردم توصیه می شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: در مرحله اول واکسیناسیون به 105 نفر از مدافعان سلامت و کارکنان خط مقدم درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن اسپوتنیک تزریق شده و خوشبختانه حال همه افرادی که برای اولین بار در استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند خوب است.

مجید سرتیپی ادامه داد: این واکسن از نوع اسپوتنیک وی و محصول کشور روسیه است و گزارشات علمی و اپیدمیولوژیک تا این لحظه در مجموع بیانگر بی‌خطر بودن این واکسن و اثربخشی بیش از 90 درصدی آن است.

وی با بیان اینکه در این مرحله کادر بیمارستان ها و تعدادی از کادر بهداشتی و افراد پرخطر واکسینه خواهند شد، افزود: مردم عادی برای واکسیناسیون به هیچ عنوان مراجعه نکنند و در مراحل بعدی که واکسیناسیون به صورت عمومی انجام شود اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: سامانه تیتک و سامانه سیب برای ردیابی، رهگیری و تحویل و ترزیق واکسن کووید 19 فعال است، که امکان خارج شدن واکسن از چرخه توزیع رسمی و قاچاق آن را به صفر می رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار